mysz94 Napisano 23 Marzec 2011 Napisano 23 Marzec 2011 (edytowane) Jak najlepiej oteksturować głowę (najlepiej, czyli najbardziej profesjonalnie, ale bez jakiegoś wyszukanego sprzętu oczywiście, jakich zagadnień w tutorialach szukać?), jak dodać włosy na głowie, ale tak, żeby było dość ładnie, ale szybki render, i w jaki sposób najlepiej animować twarz (podczas mówienia), tak, żebym mógł animować całą postać i twarz, tak, żebym nie musiał przesówać 30 kości przy małym ruchu? Pozdrawiam, Michał :) EDIT: Co do animacji twarzy to jeszcze jedno: czy głowę traktować jako oddzielny model, czy połączyć z ciałem? Edytowane 23 Marzec 2011 przez mysz94
Smoku Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Domyślam się, że chodzi Ci o Maxa. Także jeśli o maxa idzie to musisz zrobić unwarpa głowy, porozcinać sobie w odpowiednich miejscach siatkę (seam), a potem z mapować zaznaczony obszar np. twarzy peltem (szukaj pelt maping na YT), aczkolwiek jak używam zwykle cylindra. Musisz popróbować i ocenić jak Ci lepiej będzie. Gdy masz już gotową siatkę rozłożoną w unwarpie renderujesz ją . Tool-> render uv template. Na takiej siatce możesz mazać teksture w szopie. Najlepiej na podstawie zdjęć twarzy- profile i am face, Czyli do mapowania szukaj unwarp uvw w necie. Co do włosów poczytaj o hair&fur. Twarz do mówienia musi być odpowiednio skonstruowana tu wrzuciłem kiedyś gifa jak i po co są loopy na twarzy - > http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=1005377#post1005377 Animację twarzy możesz zrobić zarówno za pomocą riga jak i morphera. Głowę w miare możliwości zawsze lepiej jakoś oddzielić od reszty ciała. Np, w jeżeli jest ubrana to zaraz pod koszulką może się urywać. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi