stec Napisano 14 Czerwiec 2004 Napisano 14 Czerwiec 2004 mam pytanie do bardziej zawaznsowanych kolegow czy ktos wie jak wyrenderowac obrazek by miec na warstwach jego poszczegolne skladowe tj: cienie, swiatla kolory, itp - urzywam vray + 6 max Byc moze jest to zwiazane z zakladka G-Buffer, Jesli ktos wie lub ma jakis pomysl bede bardzo wdzieczny za odpowiedz. pozdr dla wszystkich forumowiczow
boba Napisano 14 Czerwiec 2004 Napisano 14 Czerwiec 2004 a czy to nie jest czasem render elements?? a potem po prostu zapisywac do osobnych plikow poszczegolne elementy ....
stec Napisano 14 Czerwiec 2004 Autor Napisano 14 Czerwiec 2004 normalnie przy skaline czy fajnalu tak, ale przy wlanczaniu fałreja zakladka render elements znika, pozdrawiam
boba Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 no wiec trzeba ta w vraju: zaznaczyc w g buffer to co chcesz i renderowc... tylo nie w normalnym VFB tylo w zakladce override output settings zaznaczyc enable build in VFB i to wszystko pozdr...
stec Napisano 15 Czerwiec 2004 Autor Napisano 15 Czerwiec 2004 bardzo bardzo dziekuje strasznie dlugo tego szukalem pozdrowienia z wroclawia
stec Napisano 15 Czerwiec 2004 Autor Napisano 15 Czerwiec 2004 bardzo bardzo dziekuje strasznie dlugo tego szukalem pozdrowienia z wroclawia
stec Napisano 15 Czerwiec 2004 Autor Napisano 15 Czerwiec 2004 jednak cos nie tak ...okazuje sie jak zaznacze w zakladce G-buffer Output channels to co mnie interesuje np: Material transparency + zaznacze enable build in VFB to w wyrenderowanym oknie perspektywy moge zmienic z RGB Alpha na to co mnie interesuje w tym wypadku Material transparency i pokazuje sie to co ma sie okazac jest wszystko pieknie do momentu zapisania. otoz w jakim formacie bym nie zapisal jpg ,bmp tiff etc to zawsze po otworzeniu w photoshopie efekt jest taki sam czyli obrazek z cieniami kolorami itp - no nie wiem o co jesli ktos wie co robie zle prosze rade ... pozdrawiam
Bzyku Napisano 15 Czerwiec 2004 Napisano 15 Czerwiec 2004 tiff przechowuje alpha channel jak bedziesz zapisywal zaznacz \"sorage alpha channel\" lub jakos tak...
stec Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 ale to wciaz nie o to chodzi.... po zrenerowaniu obrazka i wybraniu w moim przypadku Material transparency w oknie perspective zapisuje jako tiff z kanalem alpha - ale co to ma dac .... ? dzieki t emu moge usunac tlo w fotoszopie ale wciaz nie widze efektu g- buffera tylko mam obrazeh tylko wciaz mam obrazek z cieieami itp ---pewno cos zle robie jesli ktos moze pomoc bardzo prosze
boba Napisano 16 Czerwiec 2004 Napisano 16 Czerwiec 2004 no nie wiem o co Ci jeszcze chodzi... ten kanal alpha to wlasnie to co chciales uzyskać... bo juz nie wiem co chciales dostac renderujac sobie material transparency.. spodziewales sie, ze co zobaczysz ??
stec Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 wiec spodziewalem sie ze zobacze to co widze w max np. velocity (plik o nazmie max.jpg ktory dolanczam) jednak po zapisaniu go w tiff widze: plik o nazwie photoshop.jpg - o co tu chodzi? moze ktos jest mi wstanie wyjasnic
stec Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 wiec spodziewalem sie ze zobacze to co widze w max np. velocity (plik o nazmie max.jpg ktory dolanczam jesli sie uda) jednak po zapisaniu go w tiff widze: plik o nazwie photoshop.jpg - o co tu chodzi? moze ktos jest mi wstanie wyjasnic
stec Napisano 16 Czerwiec 2004 Autor Napisano 16 Czerwiec 2004 i drugi plik - mam nadzije ze teraz wiadomo z czym walcze .... pozdrawiam
boba Napisano 19 Czerwiec 2004 Napisano 19 Czerwiec 2004 \"For most kinds of files, only the RGB and alpha channels are available. If you render a Rich Pixel Format or RLA format file, additional channels can be present. The virtual frame buffer displays non-visual channels, such as Material Effects or the G-Buffer, using colors it randomly assigns to distinct values. Layer: This spinner appears on the Virtual Frame Buffer toolbar when you render to the RPF or RLA file format. It lets you see the information at different layers of the following channels: Z-buffer Normal Non-Clamped Color Coverage Node Render ID Color Sub-Pixel Weight Sub-Pixel Mask \" to cytat z manuala do 3ds viz4 wynika stad ze kanaluy takie jak z byffer, material, object node itp mozna zapisywac (przynajmniej w 3ds viz) w tych plikach (rla, rl cos tam ) problem polega na tym ze nicoprosz discreet comustion ich nie otwiera (przynajmniej ja moglem je tylko tam otworzyc) no ale za to mialem wtedy plik z warstwami odpowiadajacymi poszczegolnym kanalom o ktorych pisales ;) ... wiec jesli masz combustion problem nie ustnieje, jesli nie masz to musisz opszukac konwertera krtry otwiera te rozszerzenia plikow ;) milego poszukiwania ;) pozdr boba (miki)
adamkos Napisano 29 Czerwiec 2004 Napisano 29 Czerwiec 2004 1) w tej chwili vray jeszcze nie obsluguje render elements, ma to byc w wersji 1.5 2) kanaly g-buffera po uaktywnieniu sa dostepne poprzez zapisanie pliku w rpf i import do combustion. 3) od biedy mozna sprobowac pobawic sie psd menagerem, ale niestety supportuje tylko kilka opcji, nie ma mozliwosci zapisania np. tylko warstwy cieni lub tylko odbic. jezeli bardzo to potrzebujesz, mozesz pobawic sie z materialem \"mate-shadow\" oraz z vrayowymi opcjami renderingu obiektu (zakladka system w ustawieniach rendera) jest tam kilka przydatnych rzeczy, m.innymi ustawienia kanalu alpha osobno dla wszystkich obiektow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się