pucios Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 Witam:), Od niedawna zająłem się modelowaniem Ferrari F430, niestety nie zabrnąłem daleko ponieważ nie mam doświadczenia i nie wiem czy mogę ciąć dalej siatkę czy może coś poprawić. Przymierzam się do wycięcia przedniej maski. I nie wiem czy mogę już to zrobić czy coś jeszcze poprawić. Wskażcie błędy i poprawki będę bardzo wdzięczny:). Wiem ze maska jest trochę krzywa w górnym rogu ale to poprawie:). I nadkole nie jest jeszcze wymodelowane. Najwięcej pracy pochłonął mi zderzak, z którego jestem zadowolony:). Co sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 hehe znam to uczucie gdy sie zabierało za pierwsze modele. ;) siata nie wyglada dobrze niestety. nie jest równomierna, jest krzywa i niezbyt poprawna. no ale te pierwsze modele niestety beda tak wygladać. :P co by tu doradzić... wpisz sobie moze do googli "f430 3d model" i poogladaj jak wyglądają siatki bardziej zaawansowanych grafików. trudny model sobie wybrałeś i ciężko byłoby to teraz wszystko naprawić, ja bym zrobil jeszcze raz od poczatku, ale pewnie nie chcialoby ci się, wiec moze wybrać jakiś prostszy samochód na poczatek? może coś bardziej kanciastego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pucios Napisano 29 Marzec 2011 Autor Share Napisano 29 Marzec 2011 a mozesz wskazac gdzie jest taka nie rownomierna? Siatka jest z tutoriala :P. I zamierzam brnać w nia dalej. Wszystko do maski jest krzywe i zdaje sobie z tego sprawe ale to jest kwestia godzin i ja poprawie chcialem zebyscie ocenili co jest zle w przednim zderzaku w którym i tak sa blędy. Nie bede zaczynac od nowa bo nie mam na to sil jak sam mowiles:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyman Napisano 29 Marzec 2011 Share Napisano 29 Marzec 2011 model nie najłatwiejszy ale jak sie postarasz to dasz rade, powiem Ci że warto się wysilić bo efekt i satysfakcja wynagradza wszystko. Coś o tym wiem i to też przy tym (w sumie nie do końca bo wersji SCUDERIA) samochodzie. Możesz przeglądnąć wątek, zawsze coś może wyłapiesz ( http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48884 ) też zaczynałem dwa razy. Co do siaty to nie jest poprawna i jak robisz z tutoriala to lepiej go zostaw na boku bo szkoda się uczyć od razu źle, pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pucios Napisano 30 Marzec 2011 Autor Share Napisano 30 Marzec 2011 rally a możesz powiedzieć dokładnie co jest w niej nie tak żebym wiedział na przyszłość. A Twój temat z chęcią przejże:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chasdiel Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Co prawda modeluję od niedawna (i nie w maxie), lecz z tego co się nauczyłem do tej pory to powinieneś się postarać o: - równomierne rozprowadzenie siatki - unikanie jak tylko się da trójkątów, zwłaszcza, gdy są zrobione z vertexów posiadających 5 edge'ów (przy 4 podobno jeszcze uchodzi, chodź mimo wszystko już lepiej czasem zrobić ngona) - ogólnie unikać vertexów, od których wychodzi 5 krawędzi Powyższe rzeczy powodują, że światło rozchodzi Ci się w miarę równomiernie, nie ma dziwnych załamań etc. Zobacz na obrazek i za pomocą tych cyfr postaram się jakoś podpowiedzieć: 1 (czerwony) - masz tu kilka krawędzi, które w moim odczuciu absolutnie nic Ci nie zmieniają, a tym samym są zbędne (ale mówię - ja nie robię w maxie, więc tam możesz miec inną filozofię modelowania); na dachu masz linię, która prowadzi donikąd 2 - tu z kolei masz kilka miejsc z mocno zagęszczoną siatką, w której większość krawędzi(edge) w modelu żadnej sensownej funkcji nie pełni 3 - krawędzie dązące donikąd (tak jak na dachu) PS Nie zaznaczyłem rzecz jasna wszystkich przypadków, gdzie masz błędy. Powodzenia i wytrwałości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyman Napisano 30 Marzec 2011 Share Napisano 30 Marzec 2011 Chasdiel mnie uprzedził i zaznaczył ci to co najważniejsze, brak ciągłości linii będzie widoczny później na renderach, siatka musi być równomiernie zagęszczana, to co jest na masce nie przejdzie, trójkąty wywal, polecam zacząć od nowa, bo tego nie naprawisz już, niestety taka prawda. Nie mówię że mój model jest idealny bo nie jest, ale siate starałem się rozłożyć w miare równo, więc maske i światła możesz podglądnąć, tylko zastanów się dlaczego ona jest tak a nie inaczej zrobiona a nie kopiuj bez sensu bo nie zrozumiesz jak ją rozkładać i przy następnym modelu dalej będziesz miał problemy powodzenia ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się