Skocz do zawartości

jak to zrobic?


g0me2z

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś pojecie jak zrobic tego typu abstrakcyjna animacje? Jestem srednio zaawansowanym uzytkownikiem maxa i do tej pory robilem jakies nieskomplikowane animki z morpherem z particl systems. Chcialbym zrobic cos takiego jak w tych linkach ale za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac. Sa do tego jakies specjalne pluginy ? Moze ma ktos jakies fajne tutki w tym stylu?

 

http://www.motionserved.com/gallery/Flute-Banger/835832

 

http://www.motionserved.com/?content=projects&search=banger&sort=undefined

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ?

Jak rozumiem chodzi o wykonanie animacji cząsteczkowej pod muzykę? Ma być za darmo, bez pluginów? Ok, to ja bym zrobiła np. tak:

 

Po pierwsze będziesz potrzebować audio w postaci tekstowej. Sporo programów muzycznych potrafi zapisywać do pliku *.txt (np. GoldWave), jeśli nie masz nic pod ręką to możesz spróbować SoX: http://sox.sourceforge.net/ . Osobiście wczytałabym plik *.wav bezpośrednio w SciLabie http://www.scilab.org/products/scilab/features/signal_processing , wprowadziła trochę zmian (zmniejszenie próbkowania, filtr dolnoprzepustowy - dla zmniejszenia zbędnych drgań o wysokiej częstotliwości/żeby późniejszy efekt reagował na sam rytm lub FFT - dla uzyskania np. słupkowego analizatora dźwięku w 3d) i wypisała wynik w wygodnej dla mnie postaci do pliku tekstowego.

 

Po drugie trzeba wczytać dane tekstowe i ustawić jako kontroler danego wybranego parametru. Nie wiem czy w Maxie jest do tego dedykowany kontroler czy trzeba zrobić tak jak w tym tutorialu, który gdzieś znalazłam: http://www.scriptspot.com/Tutorials/Wad-O-MAXScriptTutorials!-v1_1/UsingExternalData/UsingExternalData-td805492.htm . Dalej już z cząsteczkami nie pomogę, bo się na nich aktualnie za dobrze nie znam.

 

Opcjonalnie widze jeszcze kontroler audio: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk 3ds Max 2011 Help/files/WSf742dab041063133-128e6f4112a1ce6c39-7f9c.htm ale wygląda dość prosto - tak że bez wcześniejszej obróbki audio i tak raczej nie uda się przy jego pomocy wyodrębnić interesujących elementów ze źródła dżwięku.

 

Ogólnie z pluginami czy bez to i tak mi zawsze tego typu animacje wyglądają na coś w co trzeba włożyć trochę ręcznej roboty ;)

 

Mam nadzieje, że napisałam na temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności