g0me2z Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Ma ktoś pojecie jak zrobic tego typu abstrakcyjna animacje? Jestem srednio zaawansowanym uzytkownikiem maxa i do tej pory robilem jakies nieskomplikowane animki z morpherem z particl systems. Chcialbym zrobic cos takiego jak w tych linkach ale za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac. Sa do tego jakies specjalne pluginy ? Moze ma ktos jakies fajne tutki w tym stylu? http://www.motionserved.com/gallery/Flute-Banger/835832 http://www.motionserved.com/?content=projects&search=banger&sort=undefined
ApaczoS Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Jak dla mnie to jest audioflow i superflow: http://www.v-motion.co/
g0me2z Napisano 5 Listopad 2011 Autor Napisano 5 Listopad 2011 Niestety nie udalo mi sie ruszyc z ta animacja poniewaz nie moglem znalezc tych pluginow a kupjac je wydał bym na nie majatek ;/ Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ?
dwsel Napisano 6 Listopad 2011 Napisano 6 Listopad 2011 Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ? Jak rozumiem chodzi o wykonanie animacji cząsteczkowej pod muzykę? Ma być za darmo, bez pluginów? Ok, to ja bym zrobiła np. tak: Po pierwsze będziesz potrzebować audio w postaci tekstowej. Sporo programów muzycznych potrafi zapisywać do pliku *.txt (np. GoldWave), jeśli nie masz nic pod ręką to możesz spróbować SoX: http://sox.sourceforge.net/ . Osobiście wczytałabym plik *.wav bezpośrednio w SciLabie http://www.scilab.org/products/scilab/features/signal_processing , wprowadziła trochę zmian (zmniejszenie próbkowania, filtr dolnoprzepustowy - dla zmniejszenia zbędnych drgań o wysokiej częstotliwości/żeby późniejszy efekt reagował na sam rytm lub FFT - dla uzyskania np. słupkowego analizatora dźwięku w 3d) i wypisała wynik w wygodnej dla mnie postaci do pliku tekstowego. Po drugie trzeba wczytać dane tekstowe i ustawić jako kontroler danego wybranego parametru. Nie wiem czy w Maxie jest do tego dedykowany kontroler czy trzeba zrobić tak jak w tym tutorialu, który gdzieś znalazłam: http://www.scriptspot.com/Tutorials/Wad-O-MAXScriptTutorials!-v1_1/UsingExternalData/UsingExternalData-td805492.htm . Dalej już z cząsteczkami nie pomogę, bo się na nich aktualnie za dobrze nie znam. Opcjonalnie widze jeszcze kontroler audio: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk 3ds Max 2011 Help/files/WSf742dab041063133-128e6f4112a1ce6c39-7f9c.htm ale wygląda dość prosto - tak że bez wcześniejszej obróbki audio i tak raczej nie uda się przy jego pomocy wyodrębnić interesujących elementów ze źródła dżwięku. Ogólnie z pluginami czy bez to i tak mi zawsze tego typu animacje wyglądają na coś w co trzeba włożyć trochę ręcznej roboty ;) Mam nadzieje, że napisałam na temat :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się