g0me2z Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Ma ktoś pojecie jak zrobic tego typu abstrakcyjna animacje? Jestem srednio zaawansowanym uzytkownikiem maxa i do tej pory robilem jakies nieskomplikowane animki z morpherem z particl systems. Chcialbym zrobic cos takiego jak w tych linkach ale za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac. Sa do tego jakies specjalne pluginy ? Moze ma ktos jakies fajne tutki w tym stylu? http://www.motionserved.com/gallery/Flute-Banger/835832 http://www.motionserved.com/?content=projects&search=banger&sort=undefined Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Jak dla mnie to jest audioflow i superflow: http://www.v-motion.co/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
g0me2z Posted April 4, 2011 Author Share Posted April 4, 2011 o to chodzilo dzieki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
g0me2z Posted November 5, 2011 Author Share Posted November 5, 2011 Niestety nie udalo mi sie ruszyc z ta animacja poniewaz nie moglem znalezc tych pluginow a kupjac je wydał bym na nie majatek ;/ Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwsel Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ? Jak rozumiem chodzi o wykonanie animacji cząsteczkowej pod muzykę? Ma być za darmo, bez pluginów? Ok, to ja bym zrobiła np. tak: Po pierwsze będziesz potrzebować audio w postaci tekstowej. Sporo programów muzycznych potrafi zapisywać do pliku *.txt (np. GoldWave), jeśli nie masz nic pod ręką to możesz spróbować SoX: http://sox.sourceforge.net/ . Osobiście wczytałabym plik *.wav bezpośrednio w SciLabie http://www.scilab.org/products/scilab/features/signal_processing , wprowadziła trochę zmian (zmniejszenie próbkowania, filtr dolnoprzepustowy - dla zmniejszenia zbędnych drgań o wysokiej częstotliwości/żeby późniejszy efekt reagował na sam rytm lub FFT - dla uzyskania np. słupkowego analizatora dźwięku w 3d) i wypisała wynik w wygodnej dla mnie postaci do pliku tekstowego. Po drugie trzeba wczytać dane tekstowe i ustawić jako kontroler danego wybranego parametru. Nie wiem czy w Maxie jest do tego dedykowany kontroler czy trzeba zrobić tak jak w tym tutorialu, który gdzieś znalazłam: http://www.scriptspot.com/Tutorials/Wad-O-MAXScriptTutorials!-v1_1/UsingExternalData/UsingExternalData-td805492.htm . Dalej już z cząsteczkami nie pomogę, bo się na nich aktualnie za dobrze nie znam. Opcjonalnie widze jeszcze kontroler audio: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk 3ds Max 2011 Help/files/WSf742dab041063133-128e6f4112a1ce6c39-7f9c.htm ale wygląda dość prosto - tak że bez wcześniejszej obróbki audio i tak raczej nie uda się przy jego pomocy wyodrębnić interesujących elementów ze źródła dżwięku. Ogólnie z pluginami czy bez to i tak mi zawsze tego typu animacje wyglądają na coś w co trzeba włożyć trochę ręcznej roboty ;) Mam nadzieje, że napisałam na temat :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now