Jump to content

jak to zrobic?


g0me2z

Recommended Posts

Ma ktoś pojecie jak zrobic tego typu abstrakcyjna animacje? Jestem srednio zaawansowanym uzytkownikiem maxa i do tej pory robilem jakies nieskomplikowane animki z morpherem z particl systems. Chcialbym zrobic cos takiego jak w tych linkach ale za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac. Sa do tego jakies specjalne pluginy ? Moze ma ktos jakies fajne tutki w tym stylu?

 

http://www.motionserved.com/gallery/Flute-Banger/835832

 

http://www.motionserved.com/?content=projects&search=banger&sort=undefined

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ?

Jak rozumiem chodzi o wykonanie animacji cząsteczkowej pod muzykę? Ma być za darmo, bez pluginów? Ok, to ja bym zrobiła np. tak:

 

Po pierwsze będziesz potrzebować audio w postaci tekstowej. Sporo programów muzycznych potrafi zapisywać do pliku *.txt (np. GoldWave), jeśli nie masz nic pod ręką to możesz spróbować SoX: http://sox.sourceforge.net/ . Osobiście wczytałabym plik *.wav bezpośrednio w SciLabie http://www.scilab.org/products/scilab/features/signal_processing , wprowadziła trochę zmian (zmniejszenie próbkowania, filtr dolnoprzepustowy - dla zmniejszenia zbędnych drgań o wysokiej częstotliwości/żeby późniejszy efekt reagował na sam rytm lub FFT - dla uzyskania np. słupkowego analizatora dźwięku w 3d) i wypisała wynik w wygodnej dla mnie postaci do pliku tekstowego.

 

Po drugie trzeba wczytać dane tekstowe i ustawić jako kontroler danego wybranego parametru. Nie wiem czy w Maxie jest do tego dedykowany kontroler czy trzeba zrobić tak jak w tym tutorialu, który gdzieś znalazłam: http://www.scriptspot.com/Tutorials/Wad-O-MAXScriptTutorials!-v1_1/UsingExternalData/UsingExternalData-td805492.htm . Dalej już z cząsteczkami nie pomogę, bo się na nich aktualnie za dobrze nie znam.

 

Opcjonalnie widze jeszcze kontroler audio: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk 3ds Max 2011 Help/files/WSf742dab041063133-128e6f4112a1ce6c39-7f9c.htm ale wygląda dość prosto - tak że bez wcześniejszej obróbki audio i tak raczej nie uda się przy jego pomocy wyodrębnić interesujących elementów ze źródła dżwięku.

 

Ogólnie z pluginami czy bez to i tak mi zawsze tego typu animacje wyglądają na coś w co trzeba włożyć trochę ręcznej roboty ;)

 

Mam nadzieje, że napisałam na temat :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy