Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Ma ktoś pojecie jak zrobic tego typu abstrakcyjna animacje? Jestem srednio zaawansowanym uzytkownikiem maxa i do tej pory robilem jakies nieskomplikowane animki z morpherem z particl systems. Chcialbym zrobic cos takiego jak w tych linkach ale za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac. Sa do tego jakies specjalne pluginy ? Moze ma ktos jakies fajne tutki w tym stylu?

 

http://www.motionserved.com/gallery/Flute-Banger/835832

 

http://www.motionserved.com/?content=projects&search=banger&sort=undefined

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Niestety nie udalo mi sie ruszyc z ta animacja poniewaz nie moglem znalezc tych pluginow a kupjac je wydał bym na nie majatek ;/ Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ?

Napisano
Ma ktoś pomysł jak zrobic cos takiego nie uzywajac pluginow ?

Jak rozumiem chodzi o wykonanie animacji cząsteczkowej pod muzykę? Ma być za darmo, bez pluginów? Ok, to ja bym zrobiła np. tak:

 

Po pierwsze będziesz potrzebować audio w postaci tekstowej. Sporo programów muzycznych potrafi zapisywać do pliku *.txt (np. GoldWave), jeśli nie masz nic pod ręką to możesz spróbować SoX: http://sox.sourceforge.net/ . Osobiście wczytałabym plik *.wav bezpośrednio w SciLabie http://www.scilab.org/products/scilab/features/signal_processing , wprowadziła trochę zmian (zmniejszenie próbkowania, filtr dolnoprzepustowy - dla zmniejszenia zbędnych drgań o wysokiej częstotliwości/żeby późniejszy efekt reagował na sam rytm lub FFT - dla uzyskania np. słupkowego analizatora dźwięku w 3d) i wypisała wynik w wygodnej dla mnie postaci do pliku tekstowego.

 

Po drugie trzeba wczytać dane tekstowe i ustawić jako kontroler danego wybranego parametru. Nie wiem czy w Maxie jest do tego dedykowany kontroler czy trzeba zrobić tak jak w tym tutorialu, który gdzieś znalazłam: http://www.scriptspot.com/Tutorials/Wad-O-MAXScriptTutorials!-v1_1/UsingExternalData/UsingExternalData-td805492.htm . Dalej już z cząsteczkami nie pomogę, bo się na nich aktualnie za dobrze nie znam.

 

Opcjonalnie widze jeszcze kontroler audio: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/13/ENU/Autodesk 3ds Max 2011 Help/files/WSf742dab041063133-128e6f4112a1ce6c39-7f9c.htm ale wygląda dość prosto - tak że bez wcześniejszej obróbki audio i tak raczej nie uda się przy jego pomocy wyodrębnić interesujących elementów ze źródła dżwięku.

 

Ogólnie z pluginami czy bez to i tak mi zawsze tego typu animacje wyglądają na coś w co trzeba włożyć trochę ręcznej roboty ;)

 

Mam nadzieje, że napisałam na temat :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.