Jump to content

wielkosc tekstury a ostateczny render


Recommended Posts

gdzies przeczytalem cos takiego:

\"Nalezy tworzyc tekstury w rozdzielczosci nie mniejszej niz rozdzielczosc ostatecznego renderu\"

 

czy to prawda? jak ma sie to do siebie i do wielkosci teksturowanego obiektu.

 

mozecie mi powiedziec cos wiecej na ten temat, a moze ktos ma linki do tutoriala nt temat.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

odpowiem glupio:

 

mozesz miec texture 320x240 w renderze np. 1024x786 jezeli bedzie ona nalozona na obiekt oddalony, wiec to stwierdzenie sie chyba nie sprawdza

 

popraw mnie ktos jakobym sie mylil

cos prawdy w tym jest ale...

Link to comment
Share on other sites

To kompletna głupota i uproszczenie. Należy tak dobierać teksturę aby była po prostu ostra na ostatecznym renderze i niema żadnej na to reguły.

Np. w przypadku portretu jakiejś postaci w roz. 1024 na 768 \"musisz\" (w praktyce to i tak różnie wygląda) zastosować teksturkę co najmniej 3000 na 3000 gdyż jest ona rozkładana na całą powierzchnię modelu. Jeśli jednak chcesz pokazać na renderze ścianę (taki głupi przykład) to możesz dać teksturkę powiedzmy 400 na 500 powtarzającą się i zmieszaną co najwyżej jakąś teksturą proceduralną (są różne sztuczki). Ale na to też niema reguły. Kwestia wprawy i intuicji.

 

 

 

[Wyedytowany dnia 23-6-2004 > Batou]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy