Skocz do zawartości

wielkosc tekstury a ostateczny render


theurgicus

Rekomendowane odpowiedzi

gdzies przeczytalem cos takiego:

\"Nalezy tworzyc tekstury w rozdzielczosci nie mniejszej niz rozdzielczosc ostatecznego renderu\"

 

czy to prawda? jak ma sie to do siebie i do wielkosci teksturowanego obiektu.

 

mozecie mi powiedziec cos wiecej na ten temat, a moze ktos ma linki do tutoriala nt temat.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

odpowiem glupio:

 

mozesz miec texture 320x240 w renderze np. 1024x786 jezeli bedzie ona nalozona na obiekt oddalony, wiec to stwierdzenie sie chyba nie sprawdza

 

popraw mnie ktos jakobym sie mylil

cos prawdy w tym jest ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kompletna głupota i uproszczenie. Należy tak dobierać teksturę aby była po prostu ostra na ostatecznym renderze i niema żadnej na to reguły.

Np. w przypadku portretu jakiejś postaci w roz. 1024 na 768 \"musisz\" (w praktyce to i tak różnie wygląda) zastosować teksturkę co najmniej 3000 na 3000 gdyż jest ona rozkładana na całą powierzchnię modelu. Jeśli jednak chcesz pokazać na renderze ścianę (taki głupi przykład) to możesz dać teksturkę powiedzmy 400 na 500 powtarzającą się i zmieszaną co najwyżej jakąś teksturą proceduralną (są różne sztuczki). Ale na to też niema reguły. Kwestia wprawy i intuicji.

 

 

 

[Wyedytowany dnia 23-6-2004 > Batou]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności