Jump to content

Nie wyświetlaja się bitmapy ...


Recommended Posts

Witam!

Mam następujacy problem:

 

Zaimpotrowałem do 3dmaxa 2010 model terenu w dxf w postaci trójkątów, gdzie poszczególne kolory przypisane w kadzie do przedziałów wysokości mam w 3dmax jako oddzielne obiekty. przy wyświetlaniu w viewporcie jako Smooth+Highlights wyświetla mi się tak jakbym chciał, ale w przy włączeniu renderingu, powierzchni terenu nie widać (są tylko widoczne bryły budynków - też importowane razem z powierzchnia terenu). Przy kombinowaniu światłami widać co niektóre trójkaty, ale obraz jest zbyt ciemny i nie mogę go rozjaśnić.

Porobiłem bitmapy w określonych kolorach i ponaciągałem na poszczególne obiekty. Pojawia mi się to w viewporcie, ale i tak na renderowanym obrazku nie widać. Mam wrażenie że to proste zadanie ale gdzieś chyba o czymś zapominam. Proszę o pomoc, bo to już kolejna nocka zrwana się szykuje. Terento pas o długości około 10 km i szerokości 120m. Anamację kamery po trajektorii już zrobiłem tylko jeszcze muszę to zapisać wszystko jako film.

 

Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki. 3dmaxa uczę się od zeszłego czwartku...Podsłyam obrazek jak to mi wychodzi.

Wicio

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Pokaż coś wiecej. Viewport , z siatkami i bez.

Do głowy mi przychodzą odwrócone normale albo złe mapowanie.

 

 

Wielkie dzięki! Odwróciłem widok "od dołu" i wszystko jest widać na renderingu, teraz tylko muszę pokombinować jak odwrócić scenę, ale widziałem juz posty na temat odwróconych normalnych, wiec może dam sobie radę. Dzięki jeszcze raz.

Wicio

Link to comment
Share on other sites

Tak, już doszedłem do tego że normale mam w strone piekła ;) Jak je flipuje to jest prawie ok. Problem jest teraz taki, że część normali jest w drugą stronę w stosunku do innych i mam znowu dziury w powierzchni. Nie wiem jak wybrać normale odwrócone nie wybierając jednocześnie tych dobrych. Jak mi się uda wyselekcjonować normale te złe to już jestem w domu, ale na razie mam z tym spory klopot. Są jakieś metody na to? w skrócie :chciałbym odwrócić normale tak, aby wszystkie były w jednym kierunku.

Wicio

Edited by wicio
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy