wicio Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Witam! Mam następujacy problem: Zaimpotrowałem do 3dmaxa 2010 model terenu w dxf w postaci trójkątów, gdzie poszczególne kolory przypisane w kadzie do przedziałów wysokości mam w 3dmax jako oddzielne obiekty. przy wyświetlaniu w viewporcie jako Smooth+Highlights wyświetla mi się tak jakbym chciał, ale w przy włączeniu renderingu, powierzchni terenu nie widać (są tylko widoczne bryły budynków - też importowane razem z powierzchnia terenu). Przy kombinowaniu światłami widać co niektóre trójkaty, ale obraz jest zbyt ciemny i nie mogę go rozjaśnić. Porobiłem bitmapy w określonych kolorach i ponaciągałem na poszczególne obiekty. Pojawia mi się to w viewporcie, ale i tak na renderowanym obrazku nie widać. Mam wrażenie że to proste zadanie ale gdzieś chyba o czymś zapominam. Proszę o pomoc, bo to już kolejna nocka zrwana się szykuje. Terento pas o długości około 10 km i szerokości 120m. Anamację kamery po trajektorii już zrobiłem tylko jeszcze muszę to zapisać wszystko jako film. Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki. 3dmaxa uczę się od zeszłego czwartku...Podsłyam obrazek jak to mi wychodzi. Wicio Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Pokaż coś wiecej. Viewport , z siatkami i bez. Do głowy mi przychodzą odwrócone normale albo złe mapowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicio Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Pokaż coś wiecej. Viewport , z siatkami i bez. Do głowy mi przychodzą odwrócone normale albo złe mapowanie. Wielkie dzięki! Odwróciłem widok "od dołu" i wszystko jest widać na renderingu, teraz tylko muszę pokombinować jak odwrócić scenę, ale widziałem juz posty na temat odwróconych normalnych, wiec może dam sobie radę. Dzięki jeszcze raz. Wicio Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Albo dodaj modyfikator Normal. Albo w edipoly modelu zaznacz polygony i daj flip normal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicio Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 (edited) Tak, już doszedłem do tego że normale mam w strone piekła ;) Jak je flipuje to jest prawie ok. Problem jest teraz taki, że część normali jest w drugą stronę w stosunku do innych i mam znowu dziury w powierzchni. Nie wiem jak wybrać normale odwrócone nie wybierając jednocześnie tych dobrych. Jak mi się uda wyselekcjonować normale te złe to już jestem w domu, ale na razie mam z tym spory klopot. Są jakieś metody na to? w skrócie :chciałbym odwrócić normale tak, aby wszystkie były w jednym kierunku. Wicio Edited April 9, 2011 by wicio Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Jak jesteś w edipoly -> poly to zafajkuj sobie ignore backfacing... czy jakoś tak ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicio Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Sprobuje poobracać normale w cadzie, w maxsie nie wychodzi :( Próbowałem przez poligony ale też odwraca się wszystko mimo zaznaczenie ignore backfacing Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicio Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Działa jest OK. W Microstation obrócołem normale,potem wszystko do dxf i rabotajet :) Dzieki za podpowiedzi, bez nich bym błądził jeszcze długo. Pozdrawiam. Wicio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now