Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam następujacy problem:

 

Zaimpotrowałem do 3dmaxa 2010 model terenu w dxf w postaci trójkątów, gdzie poszczególne kolory przypisane w kadzie do przedziałów wysokości mam w 3dmax jako oddzielne obiekty. przy wyświetlaniu w viewporcie jako Smooth+Highlights wyświetla mi się tak jakbym chciał, ale w przy włączeniu renderingu, powierzchni terenu nie widać (są tylko widoczne bryły budynków - też importowane razem z powierzchnia terenu). Przy kombinowaniu światłami widać co niektóre trójkaty, ale obraz jest zbyt ciemny i nie mogę go rozjaśnić.

Porobiłem bitmapy w określonych kolorach i ponaciągałem na poszczególne obiekty. Pojawia mi się to w viewporcie, ale i tak na renderowanym obrazku nie widać. Mam wrażenie że to proste zadanie ale gdzieś chyba o czymś zapominam. Proszę o pomoc, bo to już kolejna nocka zrwana się szykuje. Terento pas o długości około 10 km i szerokości 120m. Anamację kamery po trajektorii już zrobiłem tylko jeszcze muszę to zapisać wszystko jako film.

 

Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki. 3dmaxa uczę się od zeszłego czwartku...Podsłyam obrazek jak to mi wychodzi.

Wicio

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż coś wiecej. Viewport , z siatkami i bez.

Do głowy mi przychodzą odwrócone normale albo złe mapowanie.

Napisano
  • Autor
Pokaż coś wiecej. Viewport , z siatkami i bez.

Do głowy mi przychodzą odwrócone normale albo złe mapowanie.

 

 

Wielkie dzięki! Odwróciłem widok "od dołu" i wszystko jest widać na renderingu, teraz tylko muszę pokombinować jak odwrócić scenę, ale widziałem juz posty na temat odwróconych normalnych, wiec może dam sobie radę. Dzięki jeszcze raz.

Wicio

Napisano
  • Autor

Tak, już doszedłem do tego że normale mam w strone piekła ;) Jak je flipuje to jest prawie ok. Problem jest teraz taki, że część normali jest w drugą stronę w stosunku do innych i mam znowu dziury w powierzchni. Nie wiem jak wybrać normale odwrócone nie wybierając jednocześnie tych dobrych. Jak mi się uda wyselekcjonować normale te złe to już jestem w domu, ale na razie mam z tym spory klopot. Są jakieś metody na to? w skrócie :chciałbym odwrócić normale tak, aby wszystkie były w jednym kierunku.

Wicio

Edytowane przez wicio

Napisano
  • Autor

Sprobuje poobracać normale w cadzie, w maxsie nie wychodzi :( Próbowałem przez poligony ale też odwraca się wszystko mimo zaznaczenie ignore backfacing

Napisano
  • Autor

Działa jest OK. W Microstation obrócołem normale,potem wszystko do dxf i rabotajet :) Dzieki za podpowiedzi, bez nich bym błądził jeszcze długo. Pozdrawiam.

Wicio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności