animatrix Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 Witam. Zastanawiam się nad modelem basenu. Kamera ustawiona nad dnem, widać 3 ściany, dno oraz powierzchnię wody od dołu oraz enviro. Czy Przy modelowaniu użyć tylko płaszczyzny jako powierzchni a pod spodem aż do dna pustka, czy wziąć też pod uwagę całą objętość i zastosować na niej materiał wody? Czy będzie to miało znaczenie na efekt końcowy? Bo na czas renderingu oczywiście tak. Zakładam, że na dnie pojawi się kaustyka. max 2009 + MR.
Hynol Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 Można i tak i tak. Box z materiałem ośrodka (woda) albo plane symulujący powierzchnie (z tym że IOR trzeba ustawić różnie dla poszczególnych stron - od spodu to będzie 0,75 z tego co pamiętam a od góry normalnie 1,33. Materiał diaelectric się chyba do tego używa. Zależy jaki chcesz otrzymać efekt, ale jeżeli to ma być still, to druga metoda szybsza. Resztę można dodać w postprodukcji.
animatrix Napisano 11 Kwiecień 2011 Autor Napisano 11 Kwiecień 2011 Still. Dzięki kolego, nie wiedziałem, że IOR aż tak się różni. Może w końcu po wielu mękach z paleniem wrócę w końcu tutaj z jotpegiem:P pozdro!
Hynol Napisano 11 Kwiecień 2011 Napisano 11 Kwiecień 2011 Różni się w zależności od tego jak promień przechodzi z ośrodka do ośrodka - normalnie jak z powietrza wpada do wody czyli z rzadkiego do gęstego to IOR wynosi 1,33. Ale jak promień wypada z gęstej wody w środowisko rzadsze to IOR będzie odwrotne - 1/1,33=0,75. Tutaj jest prosto bo powietrze ma 1.0 a woda 1,33. Gdyby to było szkło/woda przejście to troszkę bardziej skomplikowane kalkulacje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się