Napisano 11 Kwiecień 201114 l Witam. Zastanawiam się nad modelem basenu. Kamera ustawiona nad dnem, widać 3 ściany, dno oraz powierzchnię wody od dołu oraz enviro. Czy Przy modelowaniu użyć tylko płaszczyzny jako powierzchni a pod spodem aż do dna pustka, czy wziąć też pod uwagę całą objętość i zastosować na niej materiał wody? Czy będzie to miało znaczenie na efekt końcowy? Bo na czas renderingu oczywiście tak. Zakładam, że na dnie pojawi się kaustyka. max 2009 + MR.
Napisano 11 Kwiecień 201114 l Można i tak i tak. Box z materiałem ośrodka (woda) albo plane symulujący powierzchnie (z tym że IOR trzeba ustawić różnie dla poszczególnych stron - od spodu to będzie 0,75 z tego co pamiętam a od góry normalnie 1,33. Materiał diaelectric się chyba do tego używa. Zależy jaki chcesz otrzymać efekt, ale jeżeli to ma być still, to druga metoda szybsza. Resztę można dodać w postprodukcji.
Napisano 11 Kwiecień 201114 l Autor Still. Dzięki kolego, nie wiedziałem, że IOR aż tak się różni. Może w końcu po wielu mękach z paleniem wrócę w końcu tutaj z jotpegiem:P pozdro!
Napisano 11 Kwiecień 201114 l Różni się w zależności od tego jak promień przechodzi z ośrodka do ośrodka - normalnie jak z powietrza wpada do wody czyli z rzadkiego do gęstego to IOR wynosi 1,33. Ale jak promień wypada z gęstej wody w środowisko rzadsze to IOR będzie odwrotne - 1/1,33=0,75. Tutaj jest prosto bo powietrze ma 1.0 a woda 1,33. Gdyby to było szkło/woda przejście to troszkę bardziej skomplikowane kalkulacje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto