Skocz do zawartości

Trzymanie geometrii podczas transferu.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam mocno uciążliwy problem, z exportem i importem obiektu z innych softów do zety. Roibę model pod riga i chcąc nie chcąc przeżucam go w tą i spowrotem z majki, maxa, 3dcoata spowrotem do zety, problem w tym, że Zbrush nie trzyma mi całej geometrii na wyższych sdv, co widać na obrazkach.

 

Największy problem jest z wewnętrzną częścią modelu- krzaczy się za każdym razem, a na domiar złego zeta, jakby losowo za każdym razem wybiera sobie kawałki różnych części ciała do "wypiepszenia".

Rigger się wkurza, że musi do mnie pisać o kolejne poprawki palców, albo innych bzdur i praca idzie 2x wolniej.

 

Radzę sobie jako tako morph targetem, niestety poprawiając tylko 1 sdv.

W wersji 3.5 nie pamiętam takich problemów. Z góry powiem, że project all tu dużo nie daje.

 

Ma ktoś na to jakąś radę? Nie mogę znaleźć rozwiązania.

 

89062167.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Spróbuj połatać dziury w modelu,może będzie lepiej.Potem sobie najwyżej skasujesz niepotrzebne poly.

 

Project all-masz tam suwaki,pokombinuj.

 

Najprostsza metoda,przed project all bierzesz maske i zamalowujesz problematyczne regiony modelu-w tym wypadku oczy i wnętrze gęby.Projekcja pominie zamaskowane kawałki,potem sobie najwyżej ZProject braszem poprawiasz albo podsculptowujesz ręcznie.

 

Pozdro:)

Napisano

Dizeki mafida, ale próbowałem robić tak jak mówisz, problem w tym, że przenoszę ten model nawet kilka razy dziennie, zwykle sobie to wkładam pod spod i tyle, zeby sie tym nie bawic, ale tak czy inaczej wkurza i nie da sie pracowac. Przed chwila wyslalem maila do pixologic moze oni cos zaradza.

 

Probowałem w drugim modelu odciac glowe i dac spowrotem to mam takie rezultaty, nie czaje. Pamietam ze w 3,5 to dzialalo swietnie.

 

33935539.jpg

Napisano

Nie pamiętam żeby to tak cudownie działało w 3.5,a nawet wprost przeciwnie:p

Zależy od modelu.

 

Z innej beczki,po co tak przenosisz po kilka razy dziennie?

Napisano

Mi dzialalo dobrze, jeśli maskowałem obiekt, zeta traktowała to na zasadzie- zachowaj forme, nie pamietam żeby mi się sypało w taki sposób. Spokojnie mogłem sobie dorobić np. ciało do wyskulptowanej głowy, a tu dupa. Nie czaje.

 

Jeżeli założyć, że cały skończony sculpt pod animacje robi się czas x i w tym czasie masz rigera który nie robi nic i dokladasz do tego czas x rigera ktory to zrobi pod animacje. To wydluza ci sie to 2 krotnie i jedna osoba nie robi tego w czym jest dobra. czaisz. Tak jak sie rigi stawia robi sie na poczatek proste zeby animatorzy juz sobie mogli w trakcie budowania riga pozowac postaci na scenie. Tu podobnie. Robimy w tym samym czasie, gdyby nie to co pisze wyzej to proces bylby duzo szybszy.

Napisano (edytowane)

Wrzuciłem obrazek projekcji z 3.5 na zwykłej kulce,nie jest tak różowo;)

 

Z tym przerzucaniem to dalej nie czaje tego pipeline:D

Jak chcesz tylko dopasować najniższy subdiv do highpoly bo zmieniłeś topo dla rigera to weż dopasuj w maxie wrapitem albo tym darmowym maxretopo,potem na końcu sobie tylko raz zmienisz w zbraszu jak koniecznie chcesz mapki w zetce wypalać.Chyba że chodzi o cuś innego...

Edytowane przez mafida
Napisano

Zmienilismy juz workflow, bo rzeczywiscie poleglismy w planowaniu na paru momentach, ale jest juz ok.

 

Rzeczywiscie usunąłem całą geometrię, wewnątrz ust i się nie wypiepsza, rigger ma u siebie geometrię z wnętrzem ust, a ja sobie to dodam kiedy indziej, będą problemy z normalami to sobie to podmaluje.

 

Wyszło na to, że wszyscy zapiepszaliśmy bez przerwy i robiliśmy coraz to więcej błędów, niby to co teraz napisałem jest logiczne, ale dla zmeczonej glowy nie koniecznie. Co ciekawe pixologic odpisal po 3 godzinach, nie dziala to co pisza, ale sie przynajmniej dowiedziałem po co ten podglad jest ;) Popisze sobie z nimi, moze sie przyczynie do działania tego w 5`tce ;)

 

1) Open the Tool>Preview window and check on the model there. Is it approximately the same size as that window? Is it huge or tiny within the window? If one of the latter, the extreme scale is likely creating the issue. This can be resolved by adjusting the import/export scaling modifiers found in your other software.

 

2) Hide any SubTools that you do not need to project details from. For example, the eyes in that one picture. ZBrush will project from all visible SubTools. You can also protect areas that are creating issues by masking them.

 

3) Next to the Tool>SubTool>Project All button there are several modifiers. Try adjusting these to see if it makes a difference. It can help to set PA Blur to a multiple of 8. Adjusting the Distance slider can also make a significant difference. Everything from Dist down to Inner is there to help you get the best results from projecting details and adapt to a variety of situations

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności