ozi_ns Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 Mój problem polega na tym, że mam siłownik hydrauliczny wszystko ładnie działa, wysuwa się i chowa za pomocą hd solvers. Niestety ten punkt (zielony plusik) od zbindowanego zaczepu do ruchomej części, porusza się skokami a to sprawia, że tłok również wysuwa się skokowo. Tu pytanie do zaawansowanych użytkowników 3ds maxa jak sprawić aby ruch był płynny? Używam 3ds max design 2011.
sly Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 Zaznacz IK [obiekt końcowy]- w palecie Hierarchy znajdź zakładkę IK Controler Parameters - zmień wartości "Tresholds: position , rotation" - im bliżej "0" tym płynniej. Pozdrawiam.
ozi_ns Napisano 18 Kwiecień 2011 Autor Napisano 18 Kwiecień 2011 heh.. nie pomyślałem aby tam szukać wielkie dzięki sly. Mam jeszcze jedno pytanie, ale nie będę zakładał nowego tematu. Jaką technikę zastosować do animowania chodzenia robota oraz w skrócie jak to zrobić ewentualnie jakiś link:) Robot ma zginane (że tak nazwę) palce, kostki, kolana i uda. kostka za pomocą zamontowanego z tyłu siłownika hydraulicznego Fajnie by było gdyby silniki (te przy stawach) obracały się przy ruchu.
sly Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 Wczoraj robiłem coś podobnego. Prawdopodobnie są proste sposoby, ale ja zrobiłem tak: 0. Każdy obiekt jest osobny. 1. Kluczowe obiekty sparentowane do Helperów na ich PivotPointach. 2. Pomniejsze [drobnica] obiekty sparentowane do głównych obiektów. 3. Helpery sparentowane do siebie - powstaje hierarchia. [od biodra do stopy] 4. IK HI Solver. 5. IK sparentowany do nowego Helpera w tym samym miejscu.[CTRL_stopa] (lub połączony przez Position Constrain - możesz łączyć z wieloma obiektami i regulować wpływ) Do paluchów można by zrobić jeszcze IK system ze Spring kontrolerem. Siłownikowi dajesz LookAt Constrain z menu Animation i jako "cel" wyznaczyć helpera przyczepionego do łydki.
ozi_ns Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 Nie bardzo mi to wychodzi:/ nie jestem pewien czy dobrze cię zrozumiałem. Zrobiłem tak: Osobne elementy: biodro, łyd, stopa, palce , i cały siłownik hydrauliczny. Utworzyłem 3 helpery dummy ustawione w w lin i pionowej i z linkowałem do nich odpowiednio biodro, łydkę i stopę. Następnie helpery połączyłem w hierarchię (od biodra do stopy). Dalej zakładka animation-->IK solvers-->HI Solver użyte na helperach, które są w hierarchii. z punktu 5 rozumie tylko tyle, że mam zrobić jeszcze jeden helper i zalinkować hiererhię na której użyłem IK. Problemem jest że wszystko się rozjeżdża, szukałem już w helpie i na forum, ale jakoś nie bardzo to pomogło. Palce i obroty silnika teraz mało istotne.
sly Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 (edytowane) IK możesz podłączyć do Nowego Helpera przez Position Constraint. Ogólnie lepiej jest nie animować samego IK. Później możesz przyłączyć ten sam IK do innego helpera i regulować wpływ w procentach jaki na pozycję IK wywierają poszczególne helpery. Płaszczyznę na której działa IK też możesz regulować [jeśli chcesz przesunąć kolano bardziej na zewnątrz] przez zmianę "Swivel Angle" - możesz tam taż stały target dodać. Edytowane 19 Kwiecień 2011 przez sly
ozi_ns Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 Position Constrain gdzie to się znajduje? zrobiłem teraz coś takiego że dałem 5 helperów kolejno miednica (przyłączenie nogi do tułowia) środek uda, kolano, środek łydki, stopa. Udo i łydkę zalinkowałem do środkowych helperów i efekt znacznie lepszy. Tak myślę że faktycznie bez animowania IK było by lepiej ale narazie słabo znam maxa, niebardzo wiem czy mam szukać w zakładce motion czy hierarchy:/
sly Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 "Swivel Angle" jest w palecie Hierarchy - zakładka IK Controler Parameters. "Position Constraint" jest w menu "Animations" - constrains - position constraint. Nie widzę zbytnio potrzeby żeby na środku uda i łyski były helpery. Obiekty powinny mieć tylko helpery [najpepiej też swoje pivoty] w miejscu gdzie wypada zgięcie - w miejscu stawu. Niestety nie mogę teraz bardziej obrazowo opisać. Poradzisz sobie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się