Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem Blendera 2.57


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich.

 

Mam problem z Blenderem 2.57. Mianowicie po instalacji w trakcie uruchamiania wyrzuca mi standardowy błąd Windowsa "Uruchomienie aplikacji nie powiodło się, wyślij raport o błędach i bal bla bla" Wersja zip która nie wymaga instalacji odpala sie bez problemu, pojawia się on w momencie próby uruchomienia wersji instalacyjnej. Wersja 2.49 także uruchamia się bez problemu w wersji instalacyjnej.

 

Dodam że sterowniki karty są zaktualizowane, zainstalowany jest Python 3.2.

 

ktoś spotkał się z podobnym problemem, lub wie jak go rozwiązać? OS to Win XP 32 bit sp 3 .

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc jeśli ktoś zna przyczynę tego błędu.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiem szczerze że nie bardzo to ogarniam i nie mogę odnaleźć tych plików o których mowa.

 

startup.blend w folderze zip w ogóle nie mam. jest tylko katalog startup ale nadal nie wiem co z tym zrobić dalej.

  • Like 1
Napisano

Prosta rada - skoro wersja ZIP Ci działa, nie przejmuj się w ogóle wersją instalacyjną! Jedyną jej wartością dodaną jest przypisanie blender.exe do rozszerzenia *.blend, ale tego możesz nauczyć Windows sam - wystarczy kliknąć w pierwszy lepszy plik *.blend i wskazać blender.exe.

 

Foldery: widzisz, Blender tworzy w profilu użytkownika Windows (powyżej "Moje Dokumenty", w folderze "Application Data" - por. artykuł wskazany przez szczura) dodatkowy folder, o nazwie Blender Foundation.

W środku są dane użytkownika, zapisywane gdy np. naciśniesz "Save Defaults". To właśnie w Blender Foundation\Blender\2.57\config\

znajdziesz wspomniany plik startup.blend.

Tyle, że szczuro się pomylił - ten plik teraz tworzy Blender przy pierwszym wywołaniu "Save Defaults" i nie ma go w pliku instalacyjnym *.zip.

 

Aha, i o ile nie zamierzasz pisać czegoś poważniejszego w Pythonie, to nie musisz go dodatkowo instalować. Teraz w zipie z Blenderem jest wpakowany cały "embedded" Python 3.2 - są tam wszystkie jego standardowe biblioteki!

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

@wjaworski nie ma po za tym co napisałeś żadnej różnicy miedzy wersją zip a instalacyjną na pewno?

 

Pytonika mam zainstalowane bo trochę sobie w nim programuje - a bardziej się uczę :)

 

BTW- To Ty jesteś autorem tej biblii o tworzeniu modelu samolotu na ponad 1000 stron?

Edytowane przez bulimaster
Napisano

Zaufaj wersji ZIP, zresztą w książce (jak wynika z podpisu - to moja robota) właśnie taką instalację polecam. (Doświadczalnie się przekonałem, że nie ma żadnych różnic, a o ile mniej kłopotów. Zresztą w dyskusjach na stronach BF pojawiał się pomysł, aby w ogóle dać sobie spokój z tym instalatorem).

 

Jak coś programujesz w Pythonie, to może Ci się przyda - gdzieś za dwa miesiące zamierzam opublikować na blenderwiki artykuł, jak wykorzystać Eclipse + PyDev do pisania i debugowania skryptów Blendera. (Nie wiem, czy je znasz - to take open sourcowe IDE). Przedstawię tam m.in. przerobiony skrypt Campbella Bartona, który generuje dla PyDev podpowiedzi kontekstowe na całe API Blendera (bez BGE).

Napisano (edytowane)

Nie sądziłem że przyjdzie mi mieć przyjemność z samym mistrzem gatunku. W takim razie olewam wersje install!

 

Genialna robota z tą książką ! Jestem pod wrażeniem nakładu pracy i poświęconego czasu i to wszystko za free! Tym bardziej że lotnictwo to też duża część mojego hobby i zbieram na PLL:) Chyle czoła.

 

Co do Pytona to jestem początkujący ale czekam z niecierpliwością na kurs i do tego czasu mam nadzieje bardziej ogarnę temat Pytona.

 

 

Wielkie dzięki za pomoc!

Edytowane przez bulimaster
Napisano (edytowane)

wjaworski: nie byłem nawet świadomy, że pojawia się on dopiero po pierwszym zapisaniu ustawień, mój błąd ;) ale chyba przy zipie nie będzie działał przycisk który wprowadzili w 2.57 do kopiowania konfiguracji z poprzedniej wersji, wiec przy kolejnym update trzeba będzie robić to ręcznie.

bulimaster: sorry za nie do końca poprawne informacje ;)

Edytowane przez szczuro
Napisano

@bulimaster: do usług, tylko żaden ze mnie "mistrz". Ot zawziąłem się, by uczciwy podręcznik napisać o tym, co sam lubię robić...

 

@szczuro:

...ale chyba przy zipie nie będzie działał przycisk który wprowadzili w 2.57 do kopiowania konfiguracji z poprzedniej wersji, wiec przy kolejnym update trzeba będzie robić to ręcznie....

 

Popatrz, a ja nawet nie wiedziałem, że taki istnieje (bo ciągle tylko używałem ZIP-y).

Z tym przeniesieniem konfiguracji to raczej nie będzie duży kłopot - ot skopiuje się pliki z jednego podfolderu Blender Foundation\Blender\2.57 na 2.58, czy coś w tym stylu, i po sprawie. Będę to musiał sprawdzić, aby w kolejnym wydaniu WM jakoś to dobrze opisać :).

Napisano

@szczuro no problem.

 

Też się zastanawiałem nad konfiguracją kolejnych wersji zip ale tak jak piszę @wjaworski doszedłem do wniosku że chyba będzie po prostu trzeba przekopiować odpowiednie katalogi i powinno śmigać. Chyba że w kolejnej z wersji mocno namieszają z typami plików lub etc to wtedy może się problem zrobić.

 

Choć myślę że też się da go ominąć po przez wklejenie swoich plików do wersji instalacyjnej u kogoś i wyeksportowanie ustawień profilu do nowszej wersji:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności