Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej! szakam od rana jak wyrenderować maskę ostrości w Mental Ray w 3dsie i jedyne co udąło mi się znaleść to że mozna to zrobić przy użyciu plugina ;/ a to nie to czego się spodziewałem.... czy jest taka możliwość wbudowana oryginalnie w soft 3dsa??

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po prostu dodajesz do render elements z-depth, w którym ustawiasz zakresy odległości zgodne z tym jak głęboką ową maskę potrzebujesz.

Napisano
co to jest maska ostrosci ?

 

W zasadzie to całkiem niezła nazwa dla mapy ostrości, do użycia np. w photoshopowym lens blurze.

A maska dlatego, bo trzeba to w wrzucić w channele, czyli to samo miejsce gdzie sobie maski leżą:)

Napisano
W zasadzie to całkiem niezła nazwa dla mapy ostrości, do użycia np. w photoshopowym lens blurze.

A maska dlatego, bo trzeba to w wrzucić w channele, czyli to samo miejsce gdzie sobie maski leżą:)

 

To jest z-buffer czyli mapa głębokości raczej. Nie używa się jej wyłącznie do lens blura, ale też na przykład do perspektywy powietrznej, mgły, obcinania zakresu efektów itd. Więc maska ostrości nie jest najlepszą nazwą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności