Napisano 11 Maj 201113 l Hej! szakam od rana jak wyrenderować maskę ostrości w Mental Ray w 3dsie i jedyne co udąło mi się znaleść to że mozna to zrobić przy użyciu plugina ;/ a to nie to czego się spodziewałem.... czy jest taka możliwość wbudowana oryginalnie w soft 3dsa??
Napisano 11 Maj 201113 l Po prostu dodajesz do render elements z-depth, w którym ustawiasz zakresy odległości zgodne z tym jak głęboką ową maskę potrzebujesz.
Napisano 11 Maj 201113 l Autor dziękiiiii wieeeelkie!! dokładnie o to mi chodziło... nie sądziłem ze bedzie to tak proste :D
Napisano 11 Maj 201113 l co to jest maska ostrosci ? W zasadzie to całkiem niezła nazwa dla mapy ostrości, do użycia np. w photoshopowym lens blurze. A maska dlatego, bo trzeba to w wrzucić w channele, czyli to samo miejsce gdzie sobie maski leżą:)
Napisano 12 Maj 201113 l W zasadzie to całkiem niezła nazwa dla mapy ostrości, do użycia np. w photoshopowym lens blurze. A maska dlatego, bo trzeba to w wrzucić w channele, czyli to samo miejsce gdzie sobie maski leżą:) To jest z-buffer czyli mapa głębokości raczej. Nie używa się jej wyłącznie do lens blura, ale też na przykład do perspektywy powietrznej, mgły, obcinania zakresu efektów itd. Więc maska ostrości nie jest najlepszą nazwą.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto