Skocz do zawartości

Optymalizacja - modelowanie starego dachu


Dhag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W trakcie modelowania zabytkowego kościoła doszedłem do etapu pokrycia dachu. Do chwili obecnej wszystko modelowałem ręcznie, jedyne co to usuwałem polygony których na renderach nie będzie widać. Na chwilę obecną mam około 50 000 faces. Dach jednak, co pokazuję na poniższych zdjęciach, jest złożony z bardzo dużej ilości elementów - czy są w Maya sposoby na to by np. stworzyć część pokrycia a następnie kopiować ją bez wpływu na wydajność pracy? Pracuję na macbooku pro z 8gb ramu i generalnie nie jest źle - ale delikatne spowolnienie pracy już zauważyłem. Pomagam sobie ukrywaniem elementów sceny.

 

Pokrycie wygląda tak:

 

20990679.jpg

 

A w zbliżeniu:

 

65230034.jpg

 

Jeżeli nie ma sposobu by sobie z tym poradzić, będę kopiował a następnie ukrywał poszczególne częsci dachu - chciałbym jednak aby scena jak najmniej obciążała komputer.

 

Jeżeli nie o wyjaśnienie ;) to proszę przynajmniej o wskazanie zagadnień o których powinienem poczytać w helpie bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Panie Zbrush się kłania i tylko taka jest możliwość.Ja bym zrobił low resolution model w Maya potem kliknij GoZ (jeśli nie masz to to musisz mieć to jest MUST HAVE) i w Zbrushu możesz to pięknie sobie wyrzeźbić np za pomocą alph'ów albo ręcznie or za pomocą spotlight texture sculpting.Kiedy juz wyrzeźbisz to se kliknij Uv masterem by rozłożyc mapy(w Zbrush),następnie wypal mape displacement oraz normal mape i spowrotek GoZ(tym razem z Zbrush spowrotem do Maya)I masz cudo daszek maksymalnie może 1000polygonów?cos takiego a detale jak z miliona.powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi - nie spodziewałem się aż tylu! Czas wypróbować metody z Zbrushem i nodem round corners. Animacji nie będzie - potrzebuję jedynie stille. Jeszcze raz dzięki :)

Edytowane przez Dhag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności