KLIK Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Mam pytanie odnośnie zakładki System. Szukajać informacji na forach widze, że ludzie czesto jako sposób na przyspiedszenie renderu polecaja zmiane defaul geometry na dynamic i zwiekszanie memory limit do roznych wartosci. Z drugiej strony wiem, że czasem powoduje to odwrotne skutki. Czy jest jakaś okreslona zasada (zaleznosc od uzycia duzej ilosci proxy moze?) czy trzeba testowac w każdej scenie indywidualnie?
Quadysz Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 tak w skrocie... memory limit - przewaznie polowa dostepnego ramu, dynamic - jezeli jest duzo geometrii albo masz jakies scattery lub displacement gdzies w scenie greets
KLIK Napisano 30 Maj 2011 Autor Napisano 30 Maj 2011 Właśnie nie wyglada to na takie proste, przykładowo mam scenke wnetrza, render 640x480, zmiana z defaulowego memory limit 400mb na 1000mb skraca czas renderu do ok 9min, zmieniam na 2000mb, czas rosnie do 13min. W kompie mam 6gb ramu.
Quadysz Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 hmm, ciekawe, a ile masz w windowsie swapa ustawionego?
Mr_SAN Napisano 30 Maj 2011 Napisano 30 Maj 2011 Musze powiedzieć, że zaintrygowało mnie to i potwierdzam to co napisał KLIK. Gdy zmniejszyłem Memory Limit to scena, nad która pracuję znacznie szybciej się renderuje. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić i w jaki sposób to ustawiać? Bo tak na czuja to trochę mija się z celem.
Robertus Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Zawsze tez mnie to intrygowało więc jest okazja do zrobienie kilku testów. Ogólny konfig kompa: Q6600, 8GB ddr2, swap 4GB / Scena "clay" 3200*2400px Limit: 800MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 22:37 400MB (auto) - 13:47 / (dynamic) - już nie miałem czasu czekać :) 200MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 24:44 ! I jeszcze inny test parametru (max tree depth) 400MB (auto) - 42s (max tree depth -20) / 23s (max tree depth - 100) bucket size: 64px - 21s 32px - 22s 16px - 26s Co dziwne zużycie swapa i pamięci ram było praktycznie identyczne we wszystkich przypadkach czyli po ok. 600MB +- 30MB (wg. okna rendering) a system miał do dyspozycji jeszcze 6GB pamięci z której nie skorzystał. Generalnie jak ładnie piszą na spot3d.com każdy z tych parametrów zależy od konkretnej sceny więc chyba szkoda czasu na zabawy i testy tego wszystkiego.
Mr_SAN Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 No to widzę, ze to cięższa sprawa niż myślałem bo żadnej zasady ogólnej nie ma - tylko teraz jak dostosować wartości do danej sceny? Na podstawie czego? Bo robienie kilka podejść aby wyczaić odpowiednie wartości to tez mija się z celem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się