Skocz do zawartości

defaul geometry - static vs. dynamic


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie odnośnie zakładki System. Szukajać informacji na forach widze, że ludzie czesto jako sposób na przyspiedszenie renderu polecaja zmiane defaul geometry na dynamic i zwiekszanie memory limit do roznych wartosci. Z drugiej strony wiem, że czasem powoduje to odwrotne skutki. Czy jest jakaś okreslona zasada (zaleznosc od uzycia duzej ilosci proxy moze?) czy trzeba testowac w każdej scenie indywidualnie?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tak w skrocie...

memory limit - przewaznie polowa dostepnego ramu, dynamic - jezeli jest duzo geometrii albo masz jakies scattery lub displacement gdzies w scenie

 

greets

Napisano

Właśnie nie wyglada to na takie proste, przykładowo mam scenke wnetrza, render 640x480, zmiana z defaulowego memory limit 400mb na 1000mb skraca czas renderu do ok 9min, zmieniam na 2000mb, czas rosnie do 13min. W kompie mam 6gb ramu.

Napisano

Musze powiedzieć, że zaintrygowało mnie to i potwierdzam to co napisał KLIK. Gdy zmniejszyłem Memory Limit to scena, nad która pracuję znacznie szybciej się renderuje. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić i w jaki sposób to ustawiać? Bo tak na czuja to trochę mija się z celem.

Napisano

Zawsze tez mnie to intrygowało więc jest okazja do zrobienie kilku testów.

Ogólny konfig kompa: Q6600, 8GB ddr2, swap 4GB / Scena "clay" 3200*2400px

 

Limit:

800MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 22:37

400MB (auto) - 13:47 / (dynamic) - już nie miałem czasu czekać :)

200MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 24:44 !

 

I jeszcze inny test parametru (max tree depth)

400MB (auto) - 42s (max tree depth -20) / 23s (max tree depth - 100)

bucket size:

64px - 21s

32px - 22s

16px - 26s

 

Co dziwne zużycie swapa i pamięci ram było praktycznie identyczne we wszystkich przypadkach czyli po ok. 600MB +- 30MB (wg. okna rendering) a system miał do dyspozycji jeszcze 6GB pamięci z której nie skorzystał.

 

Generalnie jak ładnie piszą na spot3d.com każdy z tych parametrów zależy od konkretnej sceny więc chyba szkoda czasu na zabawy i testy tego wszystkiego.

Napisano

No to widzę, ze to cięższa sprawa niż myślałem bo żadnej zasady ogólnej nie ma - tylko teraz jak dostosować wartości do danej sceny? Na podstawie czego? Bo robienie kilka podejść aby wyczaić odpowiednie wartości to tez mija się z celem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności