Napisano 30 Maj 201113 l Mam pytanie odnośnie zakładki System. Szukajać informacji na forach widze, że ludzie czesto jako sposób na przyspiedszenie renderu polecaja zmiane defaul geometry na dynamic i zwiekszanie memory limit do roznych wartosci. Z drugiej strony wiem, że czasem powoduje to odwrotne skutki. Czy jest jakaś okreslona zasada (zaleznosc od uzycia duzej ilosci proxy moze?) czy trzeba testowac w każdej scenie indywidualnie?
Napisano 30 Maj 201113 l tak w skrocie... memory limit - przewaznie polowa dostepnego ramu, dynamic - jezeli jest duzo geometrii albo masz jakies scattery lub displacement gdzies w scenie greets
Napisano 30 Maj 201113 l Autor Właśnie nie wyglada to na takie proste, przykładowo mam scenke wnetrza, render 640x480, zmiana z defaulowego memory limit 400mb na 1000mb skraca czas renderu do ok 9min, zmieniam na 2000mb, czas rosnie do 13min. W kompie mam 6gb ramu.
Napisano 30 Maj 201113 l Musze powiedzieć, że zaintrygowało mnie to i potwierdzam to co napisał KLIK. Gdy zmniejszyłem Memory Limit to scena, nad która pracuję znacznie szybciej się renderuje. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić i w jaki sposób to ustawiać? Bo tak na czuja to trochę mija się z celem.
Napisano 31 Maj 201113 l Zawsze tez mnie to intrygowało więc jest okazja do zrobienie kilku testów. Ogólny konfig kompa: Q6600, 8GB ddr2, swap 4GB / Scena "clay" 3200*2400px Limit: 800MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 22:37 400MB (auto) - 13:47 / (dynamic) - już nie miałem czasu czekać :) 200MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 24:44 ! I jeszcze inny test parametru (max tree depth) 400MB (auto) - 42s (max tree depth -20) / 23s (max tree depth - 100) bucket size: 64px - 21s 32px - 22s 16px - 26s Co dziwne zużycie swapa i pamięci ram było praktycznie identyczne we wszystkich przypadkach czyli po ok. 600MB +- 30MB (wg. okna rendering) a system miał do dyspozycji jeszcze 6GB pamięci z której nie skorzystał. Generalnie jak ładnie piszą na spot3d.com każdy z tych parametrów zależy od konkretnej sceny więc chyba szkoda czasu na zabawy i testy tego wszystkiego.
Napisano 31 Maj 201113 l No to widzę, ze to cięższa sprawa niż myślałem bo żadnej zasady ogólnej nie ma - tylko teraz jak dostosować wartości do danej sceny? Na podstawie czego? Bo robienie kilka podejść aby wyczaić odpowiednie wartości to tez mija się z celem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto