Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie zakładki System. Szukajać informacji na forach widze, że ludzie czesto jako sposób na przyspiedszenie renderu polecaja zmiane defaul geometry na dynamic i zwiekszanie memory limit do roznych wartosci. Z drugiej strony wiem, że czasem powoduje to odwrotne skutki. Czy jest jakaś okreslona zasada (zaleznosc od uzycia duzej ilosci proxy moze?) czy trzeba testowac w każdej scenie indywidualnie?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak w skrocie...

memory limit - przewaznie polowa dostepnego ramu, dynamic - jezeli jest duzo geometrii albo masz jakies scattery lub displacement gdzies w scenie

 

greets

Napisano
  • Autor

Właśnie nie wyglada to na takie proste, przykładowo mam scenke wnetrza, render 640x480, zmiana z defaulowego memory limit 400mb na 1000mb skraca czas renderu do ok 9min, zmieniam na 2000mb, czas rosnie do 13min. W kompie mam 6gb ramu.

Napisano

Musze powiedzieć, że zaintrygowało mnie to i potwierdzam to co napisał KLIK. Gdy zmniejszyłem Memory Limit to scena, nad która pracuję znacznie szybciej się renderuje. Czy ktoś potrafi to wyjaśnić i w jaki sposób to ustawiać? Bo tak na czuja to trochę mija się z celem.

Napisano

Zawsze tez mnie to intrygowało więc jest okazja do zrobienie kilku testów.

Ogólny konfig kompa: Q6600, 8GB ddr2, swap 4GB / Scena "clay" 3200*2400px

 

Limit:

800MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 22:37

400MB (auto) - 13:47 / (dynamic) - już nie miałem czasu czekać :)

200MB (auto) - 13:29 / (dynamic) - 24:44 !

 

I jeszcze inny test parametru (max tree depth)

400MB (auto) - 42s (max tree depth -20) / 23s (max tree depth - 100)

bucket size:

64px - 21s

32px - 22s

16px - 26s

 

Co dziwne zużycie swapa i pamięci ram było praktycznie identyczne we wszystkich przypadkach czyli po ok. 600MB +- 30MB (wg. okna rendering) a system miał do dyspozycji jeszcze 6GB pamięci z której nie skorzystał.

 

Generalnie jak ładnie piszą na spot3d.com każdy z tych parametrów zależy od konkretnej sceny więc chyba szkoda czasu na zabawy i testy tego wszystkiego.

Napisano

No to widzę, ze to cięższa sprawa niż myślałem bo żadnej zasady ogólnej nie ma - tylko teraz jak dostosować wartości do danej sceny? Na podstawie czego? Bo robienie kilka podejść aby wyczaić odpowiednie wartości to tez mija się z celem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności