KLIK Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Do tej pory, pomimo tego, że renderowałem na presetowych wartosciach, wydawało mi się, że min i max rate okreslają ilość prepassów. Chcąc przyspieszyć renderowanie wprowadziłem wartości min -5, max -3. Mimo to podczas renderu vray robi 5 prepassów. Czy coś ma na to wpływ, nie rozumiem czegoś, czy jest to jakiś błąd. Może lepiej renderować na min -2 max 0 (3 prepassy)?
Robertus Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Jeden pas będziesz miał tylko jeśli ustawisz taką samą wartość na min i max. np. -2 -2 zrobi jeden pass z "dokładnością" -2 Ogólnie renderuje takim nastawem 90% rzeczy. Chyba że trzeba podbić malutkie detale to podciągam do np. -1 -2
KLIK Napisano 31 Maj 2011 Autor Napisano 31 Maj 2011 Chodziło mi o to, że przy min/max -5/-3 powinny byc 3 prepassy a nie jest jest w rzeczywistosci 5. Poszukałem troche i znalazłem, że vray moze dodawac prepassy jesli uzywa sie interpolacji w materialach. Renderujesz na 1 prepassie? musze spróbować, nie słyszałem jeszcze o czymś takim.
voyager Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 I dobrze ci się klik wydaje, ale jak np. do -5,-3 dojdzie materiał z interpolacją na -3,-1, to musi policzyć passy od -5 do -1, z tym, że ostatnie policzą tylko refleksje w materiałach, bez gi (czarny pass z samplami w odbiciach). Ogólnie, jeśli masz duży render, albo płaskie powierzchnie, to używaj niskich ratów. W adaptywności tkwi siła irr i przy dużym rozrzucie ratów ostatnie passy na płaskich powierzchniach policzą się o wiele szybciej. [edit] No i sam znalazłeś ;)
KLIK Napisano 31 Maj 2011 Autor Napisano 31 Maj 2011 Brak mi wyczucia kiedy stosować duży rozrzut - niby mam budynek, więc płaskie ściany, ale jest dużo trawy, drzew. Można jakoś pozbyć sie tej interpolacji globalnie?
mirach Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 troche nie wiem po co chcesz sie pozbywac interpolacji. Jak voyager napisal - w tym tkwi sila vraya. wg mnie duzy rozrzut nalezy stosowac ile sie da. Ja czesto renderuje na -5,-1. Na duzej plaskiej scianie bedzie pare wielkich probek, w wydetalowanych miejscach duzo wiecej. Czasem vray sie troche zgubi, ale od tego sa inne parametry w IRR map zeby poustawiac na co ma zwracac uwage a na co nie. Bardzo dawno tego nie uzywalem, ale swego czasu vray przychodzil z malym programikiem ktory pozwalal na ogladanie zapisanej IRR mapy, mozna bylo w przestrzeni 3d zobaczyc gdzie i jakie probki poszly. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się