Napisano 31 Maj 201113 l Do tej pory, pomimo tego, że renderowałem na presetowych wartosciach, wydawało mi się, że min i max rate okreslają ilość prepassów. Chcąc przyspieszyć renderowanie wprowadziłem wartości min -5, max -3. Mimo to podczas renderu vray robi 5 prepassów. Czy coś ma na to wpływ, nie rozumiem czegoś, czy jest to jakiś błąd. Może lepiej renderować na min -2 max 0 (3 prepassy)?
Napisano 31 Maj 201113 l Jeden pas będziesz miał tylko jeśli ustawisz taką samą wartość na min i max. np. -2 -2 zrobi jeden pass z "dokładnością" -2 Ogólnie renderuje takim nastawem 90% rzeczy. Chyba że trzeba podbić malutkie detale to podciągam do np. -1 -2
Napisano 31 Maj 201113 l Autor Chodziło mi o to, że przy min/max -5/-3 powinny byc 3 prepassy a nie jest jest w rzeczywistosci 5. Poszukałem troche i znalazłem, że vray moze dodawac prepassy jesli uzywa sie interpolacji w materialach. Renderujesz na 1 prepassie? musze spróbować, nie słyszałem jeszcze o czymś takim.
Napisano 31 Maj 201113 l I dobrze ci się klik wydaje, ale jak np. do -5,-3 dojdzie materiał z interpolacją na -3,-1, to musi policzyć passy od -5 do -1, z tym, że ostatnie policzą tylko refleksje w materiałach, bez gi (czarny pass z samplami w odbiciach). Ogólnie, jeśli masz duży render, albo płaskie powierzchnie, to używaj niskich ratów. W adaptywności tkwi siła irr i przy dużym rozrzucie ratów ostatnie passy na płaskich powierzchniach policzą się o wiele szybciej. [edit] No i sam znalazłeś ;)
Napisano 31 Maj 201113 l Autor Brak mi wyczucia kiedy stosować duży rozrzut - niby mam budynek, więc płaskie ściany, ale jest dużo trawy, drzew. Można jakoś pozbyć sie tej interpolacji globalnie?
Napisano 31 Maj 201113 l troche nie wiem po co chcesz sie pozbywac interpolacji. Jak voyager napisal - w tym tkwi sila vraya. wg mnie duzy rozrzut nalezy stosowac ile sie da. Ja czesto renderuje na -5,-1. Na duzej plaskiej scianie bedzie pare wielkich probek, w wydetalowanych miejscach duzo wiecej. Czasem vray sie troche zgubi, ale od tego sa inne parametry w IRR map zeby poustawiac na co ma zwracac uwage a na co nie. Bardzo dawno tego nie uzywalem, ale swego czasu vray przychodzil z malym programikiem ktory pozwalal na ogladanie zapisanej IRR mapy, mozna bylo w przestrzeni 3d zobaczyc gdzie i jakie probki poszly. pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto