kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Witam wszystkich! W wizualizacje 3D bawię się już jakiś czas i choć nie jestem mistrzem teraz mam przed sobą ambitne zadanie. Mianowicie modeluję dość dużą scenę z wieloma obiektami: kilka budynków o stosunkowo prostej bryle. Wszystko w otoczeniu drzew, samochodów, ludzi itp. Tu pojawia się problem niedoinwestowania sprzętu... Jak tylko zaczynam render - max wylatuje w powietrze. Szukam rozwiązania tego tematu od dłuższego czasu ale niestety... nic konkretnego. Chodzi mi o to czy są jakieś schematy działania przy ogromnych scenach(ponad 200MB), typu renderowanie warstwami czy coś podobnego? Sam nie wiem już gdzie szukać pomocy... Z góry dzięki i pozdrawiam!
Robertus Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 A podaj konfig kompa, system, soft itp. Jest kilka sposobów
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 C2D 2.16 GHz, 2GB RAM - ogólnie bida. Winda XP 32, soft- max 2009 i Vray 1.50 SP2 Wiem, że prawdopodobnie jest to główna przyczyna, że wywala także przy minimalnych ustawieniach i rozdzielczości... Dodam, że scena praktycznie nie zawiera jeszcze tekstur. Znaczy jest w bieli i szarości i tylko materiał szkła jest przeźroczysty - wszystko na teksturach Vray'a.
siwy Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 Na początek optymalizacja siatek i wrzucenie aut, drzew itp do proxy.
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 No właśnie... proxy... Wiem, że dla was to jasne ale ja nie bardzo kumam :P sorki. Nie wiem za bardzo gdzie to przypiąć? Spróbuję obadać temat, zaczynam od pomocy maxa.
uncle Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 duza scena zaczyna sie chyba przy pliku maxa wielkosci 1gb :P
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 duza scena zaczyna sie chyba przy pliku maxa wielkosci 1gb :P No dzięki za pocieszenie :P Musze sobie z tym poradzić na sprzęcie który mam i wiem, że ta scena jeszcze urośnie... pewnie do jakiś 400-600 mega... Dlatego intensywny kurs optymalizacji scen:) - jakieś złote pomysły? :)
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 Superowo! Wiem co z proxy a właściwie Vray Proxy! Zaraz spróbuję na mojej scenie. Dzięki bardzo i jak macie jeszcze jakieś swoje patenty to błagam podzielcie się! :) pzdr
zgred Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 stosowanie instacji obiektów zamiast ich kopii, stosowanie modyfikatorów symetrii tam gdzie tylko się da no i renderowanie z użyciem Cropa, kawałek po kawałku. Jak gdzieś dajesz modyfikatory zagęszczające siatkę to możesz zaznaczyć, żeby nie było to widoczne w viewporcie to też trochę pomaga.
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 A o co chodzi o renderowanie z użyciem Cropa? Co to jest jeśli mogę spytać?
DEkoy Napisano 6 Czerwiec 2011 Napisano 6 Czerwiec 2011 poczytaj o scatterach (do wyboru np. multiscatter lub adv. painter) oraz vrayproxy - to wszystko jesli pracujesz na vray
kazikdolny Napisano 6 Czerwiec 2011 Autor Napisano 6 Czerwiec 2011 Aaa region :P Myślę o co chodzi, gdzie to ustawienie?? Beka! hahaha Poprostu area to render :))) Właśnie próbuję wszystko na vray mesh'e pozamieniać... Trochę to odciąża ale dalej wywala przy renderze.
siwy Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 Przy renderze często wywala displacement. Wyłącz go i zobacz czy będzie dalej wywalało.
kazikdolny Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 Przy renderze często wywala displacement. Wyłącz go i zobacz czy będzie dalej wywalało. No tak ale jak w scenie nie mam takich tekstur? Bo czasami jak robię taką trawę to muszę zmniejszyć współczynnik albo ostatecznie wyłączyć w ustawieniach Vray'a. Wyłączę i zobaczę. Dzięks
KoMic Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 wywala, bo kolega ma malo ramu. procz tego co tu juz jest wymienione mozna, pogrzebac w render setup>processing
kazikdolny Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 (edytowane) Oj mało mało... :( Ale trwa tak zwana zbiórka charytatywna na zmianę floty :P a wtedy to poniżej 8GB nie zejdę :] Wpadłem na pomysł żeby zrobić rendering sieciowy... i siedzę nad tym od wczorajszego rana. Jakieś 1,5 roku temu zmontowaliśmy coś takiego z kumplem i działało a teraz du..a zbita! Przeczytałem naprawdę dużo na ten temat i ni w ząb nie mogę dojść co jest nie tak. Kompy stoją obok siebie, sieć działa bez problemów przez kable i ruter. W opcjach Vray settings - distributed wykrywa kompy i IP prawidłowo, no i DR spawnery odpalone na obu! I kurde jeden mieli a w drugim procek na 5-7% chodzi! POMOCY! Edytowane 8 Czerwiec 2011 przez kazikdolny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się