Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

W wizualizacje 3D bawię się już jakiś czas i choć nie jestem mistrzem teraz mam przed sobą ambitne zadanie. Mianowicie modeluję dość dużą scenę z wieloma obiektami: kilka budynków o stosunkowo prostej bryle. Wszystko w otoczeniu drzew, samochodów, ludzi itp.

Tu pojawia się problem niedoinwestowania sprzętu... Jak tylko zaczynam render - max wylatuje w powietrze. Szukam rozwiązania tego tematu od dłuższego czasu ale niestety... nic konkretnego.

Chodzi mi o to czy są jakieś schematy działania przy ogromnych scenach(ponad 200MB), typu renderowanie warstwami czy coś podobnego?

Sam nie wiem już gdzie szukać pomocy...

Z góry dzięki i pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

C2D 2.16 GHz, 2GB RAM - ogólnie bida. Winda XP 32, soft- max 2009 i Vray 1.50 SP2

Wiem, że prawdopodobnie jest to główna przyczyna, że wywala także przy minimalnych ustawieniach i rozdzielczości...

Dodam, że scena praktycznie nie zawiera jeszcze tekstur. Znaczy jest w bieli i szarości i tylko materiał szkła jest przeźroczysty - wszystko na teksturach Vray'a.

Napisano

Na początek optymalizacja siatek i wrzucenie aut, drzew itp do proxy.

Napisano
  • Autor

No właśnie... proxy... Wiem, że dla was to jasne ale ja nie bardzo kumam :P sorki. Nie wiem za bardzo gdzie to przypiąć?

 

Spróbuję obadać temat, zaczynam od pomocy maxa.

Napisano
  • Autor
duza scena zaczyna sie chyba przy pliku maxa wielkosci 1gb :P

 

No dzięki za pocieszenie :P Musze sobie z tym poradzić na sprzęcie który mam i wiem, że ta scena jeszcze urośnie... pewnie do jakiś 400-600 mega...

Dlatego intensywny kurs optymalizacji scen:) - jakieś złote pomysły? :)

Napisano
  • Autor

Superowo! Wiem co z proxy a właściwie Vray Proxy! Zaraz spróbuję na mojej scenie.

Dzięki bardzo i jak macie jeszcze jakieś swoje patenty to błagam podzielcie się! :)

pzdr

Napisano

stosowanie instacji obiektów zamiast ich kopii, stosowanie modyfikatorów symetrii tam gdzie tylko się da no i renderowanie z użyciem Cropa, kawałek po kawałku. Jak gdzieś dajesz modyfikatory zagęszczające siatkę to możesz zaznaczyć, żeby nie było to widoczne w viewporcie to też trochę pomaga.

Napisano

poczytaj o scatterach (do wyboru np. multiscatter lub adv. painter) oraz vrayproxy - to wszystko jesli pracujesz na vray

Napisano
  • Autor

Aaa region :P Myślę o co chodzi, gdzie to ustawienie?? Beka! hahaha Poprostu area to render :)))

 

Właśnie próbuję wszystko na vray mesh'e pozamieniać... Trochę to odciąża ale dalej wywala przy renderze.

Napisano

Przy renderze często wywala displacement. Wyłącz go i zobacz czy będzie dalej wywalało.

Napisano
  • Autor
Przy renderze często wywala displacement. Wyłącz go i zobacz czy będzie dalej wywalało.

No tak ale jak w scenie nie mam takich tekstur? Bo czasami jak robię taką trawę to muszę zmniejszyć współczynnik albo ostatecznie wyłączyć w ustawieniach Vray'a. Wyłączę i zobaczę. Dzięks

Napisano

wywala, bo kolega ma malo ramu. procz tego co tu juz jest wymienione mozna, pogrzebac w render setup>processing

Napisano
  • Autor

Oj mało mało... :( Ale trwa tak zwana zbiórka charytatywna na zmianę floty :P a wtedy to poniżej 8GB nie zejdę :]

 

Wpadłem na pomysł żeby zrobić rendering sieciowy... i siedzę nad tym od wczorajszego rana. Jakieś 1,5 roku temu zmontowaliśmy coś takiego z kumplem i działało a teraz du..a zbita! Przeczytałem naprawdę dużo na ten temat i ni w ząb nie mogę dojść co jest nie tak.

Kompy stoją obok siebie, sieć działa bez problemów przez kable i ruter. W opcjach Vray settings - distributed wykrywa kompy i IP prawidłowo, no i DR spawnery odpalone na obu! I kurde jeden mieli a w drugim procek na 5-7% chodzi!

POMOCY!

Edytowane przez kazikdolny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności