Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

W wizualizacje 3D bawię się już jakiś czas i choć nie jestem mistrzem teraz mam przed sobą ambitne zadanie. Mianowicie modeluję dość dużą scenę z wieloma obiektami: kilka budynków o stosunkowo prostej bryle. Wszystko w otoczeniu drzew, samochodów, ludzi itp.

Tu pojawia się problem niedoinwestowania sprzętu... Jak tylko zaczynam render - max wylatuje w powietrze. Szukam rozwiązania tego tematu od dłuższego czasu ale niestety... nic konkretnego.

Chodzi mi o to czy są jakieś schematy działania przy ogromnych scenach(ponad 200MB), typu renderowanie warstwami czy coś podobnego?

Sam nie wiem już gdzie szukać pomocy...

Z góry dzięki i pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

C2D 2.16 GHz, 2GB RAM - ogólnie bida. Winda XP 32, soft- max 2009 i Vray 1.50 SP2

Wiem, że prawdopodobnie jest to główna przyczyna, że wywala także przy minimalnych ustawieniach i rozdzielczości...

Dodam, że scena praktycznie nie zawiera jeszcze tekstur. Znaczy jest w bieli i szarości i tylko materiał szkła jest przeźroczysty - wszystko na teksturach Vray'a.

Napisano

No właśnie... proxy... Wiem, że dla was to jasne ale ja nie bardzo kumam :P sorki. Nie wiem za bardzo gdzie to przypiąć?

 

Spróbuję obadać temat, zaczynam od pomocy maxa.

Napisano
duza scena zaczyna sie chyba przy pliku maxa wielkosci 1gb :P

 

No dzięki za pocieszenie :P Musze sobie z tym poradzić na sprzęcie który mam i wiem, że ta scena jeszcze urośnie... pewnie do jakiś 400-600 mega...

Dlatego intensywny kurs optymalizacji scen:) - jakieś złote pomysły? :)

Napisano

Superowo! Wiem co z proxy a właściwie Vray Proxy! Zaraz spróbuję na mojej scenie.

Dzięki bardzo i jak macie jeszcze jakieś swoje patenty to błagam podzielcie się! :)

pzdr

Napisano

stosowanie instacji obiektów zamiast ich kopii, stosowanie modyfikatorów symetrii tam gdzie tylko się da no i renderowanie z użyciem Cropa, kawałek po kawałku. Jak gdzieś dajesz modyfikatory zagęszczające siatkę to możesz zaznaczyć, żeby nie było to widoczne w viewporcie to też trochę pomaga.

Napisano

Aaa region :P Myślę o co chodzi, gdzie to ustawienie?? Beka! hahaha Poprostu area to render :)))

 

Właśnie próbuję wszystko na vray mesh'e pozamieniać... Trochę to odciąża ale dalej wywala przy renderze.

Napisano
Przy renderze często wywala displacement. Wyłącz go i zobacz czy będzie dalej wywalało.

No tak ale jak w scenie nie mam takich tekstur? Bo czasami jak robię taką trawę to muszę zmniejszyć współczynnik albo ostatecznie wyłączyć w ustawieniach Vray'a. Wyłączę i zobaczę. Dzięks

Napisano (edytowane)

Oj mało mało... :( Ale trwa tak zwana zbiórka charytatywna na zmianę floty :P a wtedy to poniżej 8GB nie zejdę :]

 

Wpadłem na pomysł żeby zrobić rendering sieciowy... i siedzę nad tym od wczorajszego rana. Jakieś 1,5 roku temu zmontowaliśmy coś takiego z kumplem i działało a teraz du..a zbita! Przeczytałem naprawdę dużo na ten temat i ni w ząb nie mogę dojść co jest nie tak.

Kompy stoją obok siebie, sieć działa bez problemów przez kable i ruter. W opcjach Vray settings - distributed wykrywa kompy i IP prawidłowo, no i DR spawnery odpalone na obu! I kurde jeden mieli a w drugim procek na 5-7% chodzi!

POMOCY!

Edytowane przez kazikdolny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności