Q_KAMIL Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 Witam serdecznie forumowiczów:) mam taki dylemat a mianowicie potrzebuje wyrenderowac obiekt który to jest zasłaniany przez drugi i chce zeby ten 1 byl wyrenderowany tylko tam gdzie ten pierwszy go nie zasłaniał a z kolei nie było widac tego 2. Troche za motałem ale mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodziło. Pozdrawiam i proszę o pomoc
animatrix Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 eeee.... Wykładasz logikę albo coś pokrewnego? Zdecyduj się, czy obiekt 1wszy zasłaniany jest przez 2-gi, czy może obiekt 1wszy imploduje w tesserakt po tym, jak sam siebie zasłaniał obiektem drugim? Sam rozumiesz co napisałeś? Bo ja np za cholerę nie.
Q_KAMIL Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 hehe nie nie wykładam logiki późno było jak to pisałem może dlatego. Po prostu możne napisze co robię będzie łatwiej robię prace inż dokładnie bitwę powietrzna do której chcę dodać efekty w After effecie jak renderuje w 3ds do png z przezroczysta to rederuje mi się szyba kabiny razem z tlem np. niebieskim dlatego chce wyrenderowc osobno sam model i osobno szklana kabinę której potem w AE obniżę opacity tak żeby była trochę przezroczysta tylko jak renderuje osobno kabinę i nakładam w AE to właśnie źle to wygląda(screeny) a nie chce rederowac cały samolot raz z kabina 2 raz bez bo to strasznie długo będzie trwało. Jeszcze pytanie możne jest jakiś lepszy sposób przeniesienia animacji do AE niż png bo śmigło rozblurowane tez niestety przejmuje kolor tła. dla ułatwienia zamieszczam screeny http://imageshack.us/photo/my-images/263/beztytuuaqc.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/10/beztytuu2hf.jpg/ chodzi mi żeby uzyskać taki efekt http://imageshack.us/photo/my-images/717/beztytuu3fr.jpg/
Hynol Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 W vray propoerties trzeba ustawić obiektom które nie mają być renderowane, ale mają przesłaniać alpha contribution na -1. 1
Q_KAMIL Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 Bardzo dziękuje o to mi chodziło :):):)
Hynol Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Co do śmigła i koloru tła. Renderujesz śmigło na czarnym tle i zapisujesz do TGA z wyłączoną opcją pre-multiplied alpha. W postprodukcji używasz alfy normalnie. Można też po wyrenderowaniu do png dać w PSie Layer->Matting->remove black matte czy coś takiego. Ale opcja z TGA lepsza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się