Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich dokładnie wczoraj pobrałem wersję próbną Rhinoceros 4.0 - gdyż chciałem spróbować swoich sił w tym programie, wcześniej miałem do czynienia tylko z 3ds Maxem. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość exportu modeli z Rhinoceros do 3ds Maxa - bez utraty na jakości modelu ( ogólnie chodzi mi tutaj o możliwość exportu modeli stworzonych metodą NURBS). A jeśli nie ma takiej możliwości to może jest dla Rhinoceros 4.0 jakiś darmowy render, który byłby niezłą alternatywą. Pozdrawiam serdecznie - czekam na odpowiedzi:P

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

do maxa, jeśli o sam rendering chodzi, wygodnie jest przerzucać przez format .obj

jeśli chcesz zachować nurbs to wtedy możesz się bawić w IGES ale to nie działa idealnie (przynajmniej jakiś czas temu tak było)

 

co do darmowego renderer'a, goście od rhino rozwijają teraz nową wersję flamingo o nazwie nxt, która jest w fazie wstępnych testów i można ją pobrać za darmo po wcześniejszej rejestracji

 

http://nxt.flamingo3d.com/

 

vray ani brazil to to nie jest, ale z zalet jest mocno zintegrowany z rhino i banalnie prosty w obsłudze.. i w sumie ma nawet path tracer i takie bajery jak SSS, więc taki bardzo podstawowy to nie jest

Napisano

Eh.. pobrałem tego flamingo nxt w wersji x64, jednak przy instalacji wyskoczyła informacja, że potrzebny jest Rhino 5.0 Beta, którego ja nie posiadam - jest może jakaś wersja dla Rhino 4.0?

 

A tak ponadto chciałbym się zapytać o samego flamingo w wersji testowej jest na określony czas czy ma jakiegś ograniczenia (znaki wodne itp.) ? Widziałem też notkę na internecie o RhinoMan warto go pobrać?

 

A nawiązując do tematu, chciałbym wyeksportować próbny model, który zrobiłem. Wybieram "Plik" -> "Eksportuj wybrane" -> Format "OBJ" i pokazuje się okienko:

 

95843694.png

 

 

A jak wybiorę "Siatka Wieloboku" jest suwak z "Mniej wieloboków" i "Więcej Wieloboków" oraz te okienko:

 

85860884.png

 

 

 

 

Jak najlepiej ustawić te wszystkie parametry żeby dobrze się importowało w 3ds Maxie - może macie jakiś tutek. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź:P

Napisano

ja kiedyś exportowałem jako "iges" i mportowałem igesy w maxie miałem nurbsy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności