det Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 Witam mam taki problem,wiem na czym "mniej wiecej" polega mapowanie bump ale kiedy to robie mapy nie wygladaja realistycznie,dodam ze nawet z uvw mapingiem.Moje pytanie brzmi: Czy plik .jpg np.drewna wrzucam do diffuese i do bump czy ta sama tekstura w bumpie musi byc inna?Szukałem w internecie tutoriali i często mapy bump wygladaja na umm czarno białe.Moge sam stworzyc mape z pliku jpg? Bardzo dziekuje za pomoc.
mirach Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 bo mapy bump (jak i wiekszosc map kontrolujacych zachowanie materialu) jest czarno biala. W przypadku bumpa bialy kolor oznacza uwypuklenie, czarny brak owego. Ot cala filozofia.
stormwind Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 przede wszystkim teoria: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_wypukłości Mapy bump zawsze będą czarno-białe, nawet jeśli podstawisz kolorowy obrazek, renderer i tak wyciągnie z niego tylko wartości dla czerni i bieli bo na tej podstawie generuje wysokość wypukłości i głębokość wklęsłości. (np: biały maksymalna wysokość wypukłości, czarny maksymalna głębokość wklęsłości.) generalnie jesli wrzucisz tex derwna do diffuse i do bump teoretycznie uzyskasz efekt wypukłosci ale to dopiero początek. Spróbuj stworzyć materiał o jednakowym kolorze i mapą bump, wrzuć go na jakiś obiekt i dodaj sobie jedno światło w scenie, najłatwiej Ci będzie zobaczyć i porównać efekty map bump polecam Ci zapoznanie się z profesjonalnymi materiałami które znajdziesz na przykład na stronach: http://www.mrmaterials.com/ - dla Mental Ray'a http://www.vray-materials.de/ - dla Vray'a (zakładam ze używasz 3ds max'a, chociaż w przypadku innych programów na pewno znajdziesz strony z materiałami dla nich) Pobierz sobie materiały, wrzuć do sceny i przyjrzyj się ich budowie, oraz porównaj sobie mapy jakie zostały użyte.
det Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 Dziekuje za to co napisaliscie,znam teorie i robie mnostwo testów na bryłach pojedynczych ale i tak efekt jest jakis umm mało realistyczny.Bede walczył dalej...Mam jeszcze pytanie,znalazłem strone z teksturami w wysokiej rozdzielczosci np 3000 x 2000 i jak nakladam je na obiekt to nawet przy mapowaniu kiedy kamera jest blisko wszystko sie umm jakos rozmywa..czy to wina ustawien kamery czy poprostu "tak juz jest".Ciekawi mnie tez czy przed post produkcja,sam wyjsciowy obrazek z maxa jest juz zadowalajacy czy duzą role odrygwa ps?
Gość Chrupek3D Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 na pewno przyda Ci sie ten program: http://www.crazybump.com/
det Napisano 4 Lipiec 2011 Autor Napisano 4 Lipiec 2011 i jeszcze jedno...czy w material editor jak wrzucam mape bump powinienem poprostu w slot dac jpga czy "normal" bump i tam w dwie zakładki wrzucic kolorowa i czarnobiała?
stormwind Napisano 4 Lipiec 2011 Napisano 4 Lipiec 2011 jeśli obraz rozmazany jest w veiwporcie to jest to kwestia ustawień sterownika: Customize->Preferences->Viewport->Configure Driver->Match Bitmap Size as Closely as Possible, efekt może nie być widoczny od razu, wyłącz i włącz wyświetlanie map w viewportach. Jeśli masz rozmyte mapy w renderze zmniejszenie wartości blur w ustawieniach mapy w materiale może pomóc. i jeszcze jedno...czy w material editor jak wrzucam mape bump powinienem poprostu w slot dac jpga czy "normal" bump i tam w dwie zakładki wrzucic kolorowa i czarnobiała? normal bump to zupełnie inna historia, wrzuć po prostu bitmapę do slotu bump, jeśli nie zapoznałeś sie jeszcze co to jest normal bump.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się