Skocz do zawartości

max 2011 - kopiowanie modyfikatorów na grupę


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czy ktoś ma pomysł jak skopiować modyfikator (np uvwmap) z obiektu na grupę lub kilka obiektów na raz ? Pomijam metodę zapisania na kartce parametrów modyfikatora i wklepania ich jeszcze raz po nadaniu go od nowa lub łączenia obiektów przez attach czy klikania po kolei wszystkich obiektów. W starszych maxach działało to bez problemu.

 

Spece z autodesku nie próżnują, każdego dnia łamią mózgi w poszukiwaniu kolejnych "udogodnień"

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

kopiuje wszystkie modyfikatory z ostatniego obiektu selekcji na reszte.

Jesli zmienic forceCopy na true to skopiuje modyfikatory zamiast

korzystac z instancji.


fn CopyModifiers _collection forceCopy:false = (

_targetNode = for i = 1 to (_collection.count-1) collect _collection[i]
_sourceNode = _collection[_collection.count]

for m in _sourceNode.modifiers do (
for n in _targetNode do (
if forceCopy do m = copy m
addmodifier n m
)
)

)
CopyModifiers selection
[/Code]

Napisano

No niezły numer. Nie dawało mi to spokoju. Jedynie co mogę poradzić to dodać modyfikator unwrap, edytować go, zaznaczyć wszystkie ścianki i copy.

Następnie klikasz całą resztę dajesz jej unwrap, edytujesz, zaznaczasz wszystkie ścianki i paste. Działa to oczywiście jak masz taką samą geometrię.

Napisano

CgBartosz - fajny skrypt, ale czy jest możliwość aby dostosowywało mapowanie do wielkości modelu i jego układu współrzędnych? Mapowanie dowolne ale najbardziej o box i planar mi chodzi.

Taki przykład:

Mam kostkę chodnikową, która układa się w kilku kierunkach i ma różne wielkości. Unwrapem to załatwię ale nie wiem jakby to wyszło przy kilkutysięcznej opcji kopiowania.

Napisano

Zalezy co dokladnie masz na mysli mowiac "dostosowaywalo mapowanie", to dosyc duze uogolnienie. Sprecyzuj to cos wymysle. Jesli masz na mysli przesuniecie gizmo mapowania do centru obiektu to chyba da sie zrobic...

Napisano

Dając mapowanie box i Fit mam zmapowany obiekt dokładnie tak jak potrzebuję zgodnie z jego osiami. Ale jeżeli przekręcę kostkę o 45 stopni wg osi Z i wydłużę ją to już skopiowane mapowanie źle wygląda. Jeżeli udałoby się klonować unwrap to nie ma problemu bo wszystko jest na swoim miejscu. Natomiast w tym skrypcie mapowanie zachowuje swoje współrzędne mapowania co do modeli ale nie uwzględnia różnicy ich wielkości oraz przekręconych osi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności