siwy Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 Witam Czy ktoś ma pomysł jak skopiować modyfikator (np uvwmap) z obiektu na grupę lub kilka obiektów na raz ? Pomijam metodę zapisania na kartce parametrów modyfikatora i wklepania ich jeszcze raz po nadaniu go od nowa lub łączenia obiektów przez attach czy klikania po kolei wszystkich obiektów. W starszych maxach działało to bez problemu. Spece z autodesku nie próżnują, każdego dnia łamią mózgi w poszukiwaniu kolejnych "udogodnień" pozdrawiam
CgBartosz Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 kopiuje wszystkie modyfikatory z ostatniego obiektu selekcji na reszte. Jesli zmienic forceCopy na true to skopiuje modyfikatory zamiast korzystac z instancji. fn CopyModifiers _collection forceCopy:false = ( _targetNode = for i = 1 to (_collection.count-1) collect _collection[i] _sourceNode = _collection[_collection.count] for m in _sourceNode.modifiers do ( for n in _targetNode do ( if forceCopy do m = copy m addmodifier n m ) ) ) CopyModifiers selection [/Code]
Tores Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 No niezły numer. Nie dawało mi to spokoju. Jedynie co mogę poradzić to dodać modyfikator unwrap, edytować go, zaznaczyć wszystkie ścianki i copy. Następnie klikasz całą resztę dajesz jej unwrap, edytujesz, zaznaczasz wszystkie ścianki i paste. Działa to oczywiście jak masz taką samą geometrię.
Tores Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 CgBartosz - fajny skrypt, ale czy jest możliwość aby dostosowywało mapowanie do wielkości modelu i jego układu współrzędnych? Mapowanie dowolne ale najbardziej o box i planar mi chodzi. Taki przykład: Mam kostkę chodnikową, która układa się w kilku kierunkach i ma różne wielkości. Unwrapem to załatwię ale nie wiem jakby to wyszło przy kilkutysięcznej opcji kopiowania.
CgBartosz Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 Zalezy co dokladnie masz na mysli mowiac "dostosowaywalo mapowanie", to dosyc duze uogolnienie. Sprecyzuj to cos wymysle. Jesli masz na mysli przesuniecie gizmo mapowania do centru obiektu to chyba da sie zrobic...
Tores Napisano 5 Lipiec 2011 Napisano 5 Lipiec 2011 Dając mapowanie box i Fit mam zmapowany obiekt dokładnie tak jak potrzebuję zgodnie z jego osiami. Ale jeżeli przekręcę kostkę o 45 stopni wg osi Z i wydłużę ją to już skopiowane mapowanie źle wygląda. Jeżeli udałoby się klonować unwrap to nie ma problemu bo wszystko jest na swoim miejscu. Natomiast w tym skrypcie mapowanie zachowuje swoje współrzędne mapowania co do modeli ale nie uwzględnia różnicy ich wielkości oraz przekręconych osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się