Skocz do zawartości

Wymiana karty graficznej pod 3ds Max'a


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Posiadam następujący zestaw komputerowy:

 

Dysk Samsung 500 GB SATA II 7200 RPM, 16 MB NCQ

Karta graficzna Palit GF GTS 450 CUDA 1GB GDDR5(128 bit)

Obudowa SilentiumPC Brutus 410 Pure Black AT

Pamięć Good Ram DDR3 4 GB (2x2GB)/1333MHz PC3-10600 CL.9

Procesor AMD Phenom II X6 Six Core 1055T, Socket AM3, 2,8GHz, 6MB,125W

Zasilacz XFX Core 450W 135mm 80+

Płyta główna MSI 870-C45

 

Jednak niedawno dowiedziałem się że raczej źle wybrałem kartę graficzną pod 3ds Max'a gdyż jest ona z CUDA a Max tego nie wspiera. Czy dużą różnicę w wydajności zaważyłbym wymieniając tą kartę na kartę za około 400 zł tylko odpowiednią ? Jeżeli tak to czy mógłby mi ktoś polecić jakąś dobrą kartę pod 3ds max'a ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zernat
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiesz, CUDA to takie fajne cos co sobie nvidia dodala. Max wykozystuje DirectX i tyle. Tu raczej kwestie są 2:

a, 450 to nie za silna karta

b, karty z serii 4xx od nvidii mialy mase problemow w aplikacjach 3d, nie wiem czy to juz naprawili w sterownikach czy nie bo sam mam starszą karte.

Napisano

Hmm, karta odpowiada za wydajność w Vevporcie, tak ? Na 800k poli mam całkiem niezłe modelowanie jeszcze a obracając model mam jakieś 20-30 FPS'ów.

 

A jakie to były problemy ? Na razie nic szczególnego nie zauważyłem.

Napisano (edytowane)

kupiłem na początku czerwca tego roku ten model karty

MSI GeForce GTS 450 Cyclone OC 1GB DDR5 PCI-E BOX

dlaczego ? moim zdaniem nie warto zwracać uwagę na CUDA po wciąż za mało mają pamięci i dużych scen nie zrobię a te 1GB wystarczy do zabawy

po drugie karta bardzo cicha właściwie jej nie słyszę

w 3ds max 2012 spisuje się bardzo dobrze jak na kartę klasy GeForce i więcej mi nie trzeba ( sprawdź wątek o testach ) . po czwarte zapłaciłem za nią 430 zł a więc niewiele. ogólnie jestem zadowolony - nie gram / tylko 3ds max

 

Jednak niedawno dowiedziałem się że raczej źle wybrałem kartę graficzną pod 3ds Max'a gdyż jest ona z CUDA a Max tego nie wspiera

 

dowiedziałeś się = przeczytałeś na forum że karta jest zła chociaż tobie to nie przeszkadzało czy

zauważyłeś że karta specjalnie ci nie pasuje bo strasznie muli w 3ds max'ie a i do CUDA ma mało pamięci ?

Edytowane przez tomik8on69
Gość Chrupek3D
Napisano
moim zdaniem nie warto zwracać uwagę na CUDA po wciąż za mało mają pamięci i dużych scen nie zrobię a te 1GB wystarczy do zabawy

 

a jak duże sceny robiłeś przed zakupem karty?

Za chwile Octane render wyjdzie w wersji komercyjnej i będzie miał instancje - nie wiem czy się orientujesz w temacie - a wtedy 'duże' sceny będzie można liczyć. Poza tym, liczyłeś kiedyś przy pomocy GPU? Podejrzewam, ze nie, bo gdybyś liczył to byś tu nie pisał o nie przydatności CUDA:-)

Napisano
a jak duże sceny robiłeś przed zakupem karty?

Za chwile Octane render wyjdzie w wersji komercyjnej i będzie miał instancje - nie wiem czy się orientujesz w temacie - a wtedy 'duże' sceny będzie można liczyć. Poza tym, liczyłeś kiedyś przy pomocy GPU? Podejrzewam, ze nie, bo gdybyś liczył to byś tu nie pisał o nie przydatności CUDA:-)

 

ehe :D Duże sceny to nie 20 identycznych drzew powielonych w scenie. Popatrz na unikalne obiekty. Czy renderowałem duże sceny - nie bo nie mam karty z dużą ilością RAM. Nie krytykuję samej technologii ale uważam że obecnie nie warto wydawać pieniędzy i to jest moje indywidualne podejście do tematu .ja też chciałbym renderować sobie na CUDA ale jak mam wydawać 15k za kartę z 6GB pamięci to wolę poczekać i zacząć już na poważnie a nie tak na pół gwizdka.

Gość Chrupek3D
Napisano

no dlatego pytam, czy renderowałeś wielkie sceny, bo jeśli robisz proste WIZ'ki to takie 2GB zupełnie wystarczy, no chyba, ze chcesz dodać naprawdę sporo drzew i trawy.

Zdaje się, ze Arion i Indyk RT są rozwiązaniami hybrydowymi i korzystają z pamięci komputera, a wtedy to już można naprawdę sporo.

Każdy ma prawo kupować co uważa, dlatego się nie spinamy ;)

Napisano

Pomóżcie mi zejść z drzewa proszę.

Od dawna zastanawiam się do czego ludzie właściwie kupują karty graficzne z myślą o renderingu.

 

Czy mówicie o kompletnym GPU rednering ?

Czyli, że np fałrej uruchomi ray tracera, przeprowadzi irradiance map i wyrenderuje wykorzystując wybranego samplera wyłacznie przy użyciu GPU ?

Napisano

Zaczalem sie zastanawiac nad tym poniewaz zawazylem ze rendering idzie szybko i sprawnie a praca w scenach 800k poli ponad 4k obiektow idzie troszke topornie. A pozniej poczytalem zdziebko.

 

Z pomoca GPU nie renderowalem, jest taka opcja w VRAYu ?

 

Jak na razie podsumowujac to mowicie ze jednak wszystko dizie do przodu i ze nei am sie co stresowac bo CUDA sie rpzyda ?

 

Edit. Przperaszam za brak polskich znakow ale psize z zagranicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności