Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Probuje przerzucic zeskinowana postac z Majki 2012 do XSI 2012. Uzywam do tego FBXa.

 

Problem w tym, ze po imporcie w XSIu na kosciach mam dziwne rotacje i translacje, chociaz w majce rotacje sa wyzerowane.

 

Ma ktos podobne doswiadczenia? A moze to normalne, bo np. XSI cos sobie kompensuje?

 

FBX2012, up axis Y, centymetry.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 8,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Hah, jak zwykle wpadlem na slad odpowiedzi po zapostowaniu pytania;)

 

Otoz Maja tylko pozornie ma wyzerowane rotacje, bo w koncu musi wiedziec skads, jak kosci sa obrocone. Pod spodem jest cos takiego jak Joint Orient, gdzie sa "prawdziwe" rotacje. I wlasnie te sa w XSIu wywleczone na wierzch.

 

Widze tez, ze w XSIu jest cos takiego jak Neutral Pose, ktory w ten sam sposob co Mayka "ukrywa" prawdziwe wartosci.

Edytowane przez Reanimator

Napisano

chyba w każdym sofcie jest taki neutral pose. Akurat nie pamiętam ale Maya akurat ma go tylko na jointach, XSI na wszystkich obiektach.

Napisano
  • Autor

No tak, tylko zastanawialem sie, czy takie rotacje niewyzerowane nie beda problemem przy exporcie do Unreala z XSIa.

Napisano

Sprawdz tez kolejnosc rotacji w XSI. Kazdy obiekt ma to w "kinematics"

Napisano
No tak, tylko zastanawialem sie, czy takie rotacje niewyzerowane nie beda problemem przy exporcie do Unreala z XSIa.

 

To zależy w jaki sposób eksporter odczytuje dane z nodów kinematics. Jeśli pobiera wartości atrybutów rotacji (czyli rotX, rotY rotZ) to faktycznie może mieć problemy. Aczkolwiek wg mnie bardziej prawdopodobne jest że pobiera całą macierz transformacji i z niej ewentualnie wyciąga sobie rotację taką jak chce i w takiej kolejności jak chce (ja osobiście bym tak robił bo to bardziej logiczne jest).

Napisano
(ja osobiście bym tak robił bo to bardziej logiczne jest).

 

Right You are, Master Yoda :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności