Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Probuje przerzucic zeskinowana postac z Majki 2012 do XSI 2012. Uzywam do tego FBXa.

 

Problem w tym, ze po imporcie w XSIu na kosciach mam dziwne rotacje i translacje, chociaz w majce rotacje sa wyzerowane.

 

Ma ktos podobne doswiadczenia? A moze to normalne, bo np. XSI cos sobie kompensuje?

 

FBX2012, up axis Y, centymetry.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Hah, jak zwykle wpadlem na slad odpowiedzi po zapostowaniu pytania;)

 

Otoz Maja tylko pozornie ma wyzerowane rotacje, bo w koncu musi wiedziec skads, jak kosci sa obrocone. Pod spodem jest cos takiego jak Joint Orient, gdzie sa "prawdziwe" rotacje. I wlasnie te sa w XSIu wywleczone na wierzch.

 

Widze tez, ze w XSIu jest cos takiego jak Neutral Pose, ktory w ten sam sposob co Mayka "ukrywa" prawdziwe wartosci.

Edytowane przez Reanimator

Napisano

chyba w każdym sofcie jest taki neutral pose. Akurat nie pamiętam ale Maya akurat ma go tylko na jointach, XSI na wszystkich obiektach.

Napisano
  • Autor

No tak, tylko zastanawialem sie, czy takie rotacje niewyzerowane nie beda problemem przy exporcie do Unreala z XSIa.

Napisano

Sprawdz tez kolejnosc rotacji w XSI. Kazdy obiekt ma to w "kinematics"

Napisano
No tak, tylko zastanawialem sie, czy takie rotacje niewyzerowane nie beda problemem przy exporcie do Unreala z XSIa.

 

To zależy w jaki sposób eksporter odczytuje dane z nodów kinematics. Jeśli pobiera wartości atrybutów rotacji (czyli rotX, rotY rotZ) to faktycznie może mieć problemy. Aczkolwiek wg mnie bardziej prawdopodobne jest że pobiera całą macierz transformacji i z niej ewentualnie wyciąga sobie rotację taką jak chce i w takiej kolejności jak chce (ja osobiście bym tak robił bo to bardziej logiczne jest).

Napisano
(ja osobiście bym tak robił bo to bardziej logiczne jest).

 

Right You are, Master Yoda :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.