Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

ex2copy.jpg

Jak widać na załączonym obrazku. Mam dwa ruchome elementy A i B oraz "siłownik" składający się z dwóch elementów C, D dodatkowo proste złącze w postaci walca R.

 

Problem tyczy się połączenia elementów C i D do elementów odpowiednio B i A w taki sposób, że rotacja elementu A względem osi walca R poniesie za sobą zmianę położenia i długości narysowanej czerwonej strzałki, wzdłuż której zmieniłyby się również położenie elementów siłownika.

(Jak zatem zaczepić interaktywnie dolną część siłownika C i skierować jego górną część w kierunku zaczepu A, oraz analogicznie jak zaczepić interaktywnie górną część siłownika D i skierować jego dolną część w stronę zaczepu B)?

 

Przeglądając tutki wiem, że gdyby nie było tego siłownika to sprawa byłaby prosta, bo wystarczyłoby użyć funkcji Select and Link z A do R i z R do B i po kłopocie ale niestety doszedł siłownik i on wszystko psuje.

Modeluję najpierw w wersji prostej (tj. całkowicie rozłożonych ramion maszyny), później będę je zginał w celu uzyskania odpowiednich kątów rozwarcia w zależności od podłoża.

 

Jeszcze jedno. Jako, że jestem począktujący (od kilku tyg. pracuję w 3ds maxie) to proszę o jak najbardziej szczegółowe rozwiązanie problemów bez skrótów myślowych bo w przeciwnym wypadku nie ogarnę tego.

 

Zastanawiałem się w jakim dziale napisać ten wątek. Z jednej strony takie pytanie pewnie byłoby naturalne dla animacji ale ja tego nie będę animował. Na razie uczę się 3ds maxa. Dział Modeling też nie za bardzo tu pasuje, bo to nie jest modelowanie obiektu, a ustawienie obiektu (interaktywne podczepienie jednych obiektów do innych) ale znowu uważam, że choć nie jest to modelowanie lokalne jednego obiektu to jednak jest to modelowanie lokalne w pewnym otoczeniu obiektów i odpowiednie ustawienie tego siłownika wpłynie na model całej konstrukcji. W końcu postawiłem na dział Modeling. Jeżeli nie jest on we właściwym dziale to najmocniej przepraszam, ale człowiek uczy się na błędach całe życie, a najlepiej na własnych.

Edytowane przez Azunai
Dodatkowa informacja
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Robiłem takie mechanizmy, ale w Blenderze. 3ds nie znam. W Blenderze za pomocą ograniczeń (constraints) można jednym ruchem myszki np. składać podwozie samolotu, które jest często bardziej skomplikowane od siłownika, który tu modelujesz.

Szczegółowy opis budowy mechanizmu składania kółka ogonowego, zbliżonego do Twojego przypdku, znajdziesz w rozdziale 7 (od strony 434) książki umieszczonej w podpisie mojego posta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności