skovron Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 Witam. Mam problem z animowaniem parametrów tekstury a konkretnie kanału alpha w przypadku gdy dana tekstura powstaje jako kopia innej tekstury. Pracuję w Blenderze 2.57 Utworzyłem plane'a, nadałem mu materiał oraz teksturę - proceduralne chmury. Następnie w celu utworzenia kolejnej warstwy chmur skopiowałem tego plane'a (SHIFT+D). W tym drugim obiekcie dodałem nowy materiał (przez kopiowanie - klikając duży plus przy nazwie materiału). To samo zrobiłem w przypadku tekstury (nowa tekstura przez kliknięcie dużego plusa przy nazwie tekstury). Tutaj zaczyna się właściwy problem ponieważ np. wstawianie kluczy animacji dla kanału alpha jednej tekstury powoduje, że taki sam klucz ustawia się dla tej drugiej tekstury. Z tego co sam zdążyłem się zorientować to po utworzeniu kopii materiału czy tekstury, obie kopie są powiązane z jedną i tą samą akcją animacji, któa zawiera klucze dla wszystkich animowanych parametrów. Nie powinno to być raczej tak, że każdy materiał powinien mieć własną ścieżkę animacji? Wie ktoś może jak rozwiązać ten problem? Jak utworzyć dla materiału oddzielną akcję animacji (nie wiem jak to się fachowo nazywa po polsku)?
szczuro Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 wg tego co piszesz i kolejności jaką podałeś: najpierw "+" przy materiale potem przy teksturze, powinieneś mieć dwa oddzielne materiały. jesteś pewien że ani przy nazwie tekstury ani przy materiale nie ma przycisku z 2 albo inną cyfrą ? najlepiej jakbyś podesłał blenda
skovron Napisano 16 Lipiec 2011 Autor Napisano 16 Lipiec 2011 Tak jestem pewien, że każdy z materiałów i tekstury są oddzielnymi kopiami, spokojnie mogę zmieniać ich parametry niezależnie. Dopiero przy animacji, w momencie kluczowania jakiegoś parametru nagle na tą samą wartość zmieniają się te same parametry z innych materiałów (które też powstały jako kopia SHIFT-D). Zauważyłem, że w User Preferences -> Editing tam przy Duplicate Data miałem zaznaczone "Action". Czy możliwe, że to ta opcja powodowała, że kopiując obiekt tworzył w nim instancję akcji animacji z której korzystał później materiał? Niestety sprawdzałem i po odhaczeniu tej opcji problem nadal występuje.
szczuro Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 (edytowane) udało mi się odtworzyć ten błąd, chyba animowałeś przed zduplikowaniem. jesli animujesz po zduplikowaniu i rozdzieleniu materiałów/tekstur jest ok. niestety nie moge znaleźć roziwązania, jak t odowrócić jeśl animujesz przed :) edit:// hmm.. wygląda mi na to że jak klikasz na cyferkę np 2 zamiast na +, to działa Edytowane 17 Lipiec 2011 przez szczuro
skovron Napisano 17 Lipiec 2011 Autor Napisano 17 Lipiec 2011 (edytowane) Dzięki wielkie szczuro za zaangażowanie, sprawdzę ten sposób z klikaniem w ilość instancji materiałów zamiast w plusa. Czy uważacie, że to może być jakiś bug w wersji 2.57, może spróbuje też sprawdzić 2.58 ? edit: @szczuro - Ok sprawdzałem i potwierdzam wszystko co napisałeś. Myślę też, że to chyba prawidłowe działanie. Po prostu kliknięcie w cyfrę powoduje utworzenie kopii materiału, natomiast kliknięcie w plusa powoduje utworzenie nowego materiału korzystającego z tej samej akcji animacji. Ale to tylko moje przypuszczenia. Może znajdzie się tu jakiś ekspert, który będzie wiedział więcej na ten temat. Edytowane 17 Lipiec 2011 przez skovron
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się