Skocz do zawartości

RealFlow 2012


velopl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no coz.. zamiast sie rozgadywac to trzeba sie tym pobawic :)

 

Retimer jest najfajniejsza zabawka ktora wszystkich zadowoli ;]

 

Filmiki robila firma DasWerk, chlopaki maja mega duzo czasu :) ale nie sadze by mieli jakies potwory maszynowe, zapytam.

 

Nie wiem co tu opisywac, liste ficzerow macie, reszta to juz tyklo kwestia zabawy. Ja ciagle ich mecze o najwazniejszy ficzer dla mnie 'details view' .. ale niestety jeszcze na niego poczekam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja nie załapałem czym się jarać w nowym RF?

 

1. Hybrido - faktycznie jak zacząłem się nim bawić w wersji 5, zobaczyłem możliwość zrobienia piany wraz ze splashami za pomocą 2 kliknięć, a potem zobaczyłem możliwość rozproszonej kalkulacji symulacji to majty mi spadły ... mój zapał opadł wraz z próbą stworzenia czegokowiek bardziej zaawansowanego niż wodospad, czy fale uderzające o brzeg - jakakolwiek interakcja z obiektami kończy się jakąś żałosną imitacją wody, bardziej przypominającą coś pomiędzy roztopioną gumą a piaskiem. Widzę że i to nie zostało zmienione ... "better interaction with objects" oznacza chyba dodanie parametru "collision force multiplier", bo inaczej tego nie nazwę - cały czas jest to jakaś nędzna porażka symulacyjna. Prezentowane symulacje gridowe niestety wyglądają blado w porównaniu z raczkującą w temacie Mayą 2012 i jej nowymi fluidami.

 

2. Fracture tool - mam pytanie ... PO CO TO KOMU?? RF nie ma systemu renderującego ... tak? (bo Maxwella tam nie dorzucają) Czyli będzie trzeba i tak przerzucić symulację do jakiejś aplikacji 3D więc ją mamy, a wszystkie posiadają różne formy shatteringu o NIEBO lepszego (Ruins, Rayfire etc.). Może zamiast tego dać możliwość jakiejkolwiek większej modyfikacji siatki bazowych obiektów a nie tylko translate, scale i rotate?? Chociaż extrude, albo usuwanie polygonów, bez konieczności pisania własnych obiektów w SDK? Nextlimit ... przestańcie wchodzić w nieswoje buty - prezentowany shatter jest jakimś nieporozumieniem i nawet nie chce mi się tego komentować głębiej.

 

3. Retimer tool - cieszę się że po 10 latach wpadli na to że może by się coś takiego przydało ... ale ten podgląd "Timing Example" ... no co za idiota na coś takiego wpadl??? Jak na podstawie dwóch przesuwających się kropek wyobrażę sobie jak będzie wyglądała symulacja??? LUDZIE graph edytor styka! Nie róbcie cholernej choinki z interfejsu. No ale retimer może się przydać ... osobom, które nie zrobiły sobie własnego pod ulubioną aplikacją 3D oczywiście :P

 

4. Servo engines - do tego muszę jeszcze przysiąść. Wygląda interesująco.

 

5. Interfejs - od zawsze w RF główną bolączką jest jego interfejs. Nieporęczne operowanie w viewporcie, problemy z selekcją, pożal się Boże zarządzanie kolorystyką, a zmiany które zrobili jeszcze tylko go bardziej skomplikowały. Użytkownikom nie chodzi o dodatkowe nafaszerowanie wolnego miejsca bezużytecznymi przyciskami - jak to zrobiono m.in. w 3DS Maxie, tylko chcą zaznaczyć obiekt i za pomocą dwóch do 3-ech ruchów coś zrobić tak jak to jest w Maya. Gdzie poprawione daemony np. cholernie potężny Spline i jego wszechmogące podpinanie do Nulli?? Gdzie możliwość przesuwania obiektu równolegle do ekranu? Gdzie swobodne obracanie obiektem? Gdzie smart transform kamery dodany w Maya 2.0 12 lat temu? O jakim GUI enhancement my mówimy? Dodanie 3 gózików nie pasujących do niczego kolorem w wolne miejsce na górze robiących rzecz którą się wykonuje RAZ na daną symulacją??? Dodanie sztywnych zakładek z ukrytymi parametrami to jest enhancement? Jak bym to nazwał LITTERING!

 

12 lat na rynku i NIC się nie nauczyli! LUDZIE zaimplementujcie rozproszoną kalkulację niegridowych particli, dodajcie wreszcie wparcie dla OpenCLa i kalkulacji GPU, dodajcie podgląd tekstur 3D! Jest TYLE do zrobienia, a zmieniają to na czym się W OGÓLE nie znają ... Czekam tylko na moment aż RF zostanie wchłonięty do Autodesku ... innego ratunku na normalny interfejs i poprawę ISTOTNYCH aspektów tego softu nie widzę.

 

Reasumując - ja się nie zajarałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja nie załapałem czym się jarać w nowym RF?

 

1. Hybrido - faktycznie jak zacząłem się nim bawić w wersji 5 [...]

Szczeze mowiac nie narzekam, moim zdaniem bardzo dobra robota. Jak mial bym juz z czyms porownywac to z Naiad ktory jest w tym troche lepszy.

 

2. Fracture tool - mam pytanie ... PO CO TO KOMU??

To jedna z najbardziej porzadanych opcji przez wiekszosc artystow. Zgodze sie, ze mozna rozdrobnic samemu ale tez nie wymagala sporo roboty wiec zaimplementowanie nie bylo wielkim problemem i strata czasu.

 

5. Interfejs - od zawsze w RF główną bolączką jest jego interfejs.

W duzej mierze zgodze sie z Toba ale troche przesadzasz tez. Nie porownujmy Fabryki Autodesku z malutka firemka z Hiszpanii. Chlopaki robia co moga w malym zespole pracujac ciezko po nocach :)

 

 

12 lat na rynku i NIC się nie nauczyli! LUDZIE zaimplementujcie rozproszoną kalkulację niegridowych particli

Kilkanascie minut zastanawialem sie co mogles miec na mysli ale jedyne co mi przychodzi do glowy to distributed calculation of SPH czyli obliczanie sph na wielu komputerach. Tak to by bylo super lecz to jest ekstremalnie ciezkie to zaimplementowania i pracuja nad tym. Niewiele programow ma taki ficzer.

 

dodajcie wreszcie wparcie dla OpenCLa i kalkulacji GPU, dodajcie podgląd tekstur 3D! Jest TYLE do zrobienia, a zmieniają to na czym się W OGÓLE nie znają ....

Tak zagadzam sie, wez pod uwage, ze NextLimit to BARDZO mala firemka i robia co moga za pomoca kilku programistow.

Najwazniejsza jest stabilnosc i niezawodnosc a potem mozna kombinowac z zabawkami jak OpenCL

 

Mimo wszystko Realflow jest oskarowym oprogramowaniem z mala konkurencja. Naiad sie pojawil, chlopaki z NL probuja nadazyc i robia co moga. Nie wszystko jest piekne i kolorowe, nadal wiele do zrobienia (sam sie zdziwilem, ze zdecydowali wydac juz teraz ale maja cisnienie..)

Nie mowiac o tym, ze ciagna jeszcze Xflow i Maxwell'a na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beny> ...myślisz strasznie płasko

Fracture Tool? złe? A próbowałeś zrobić "szybko" setup wody rozwalającą budynek? Ile to trzeba było się napocić, że ty elementy były "wypychane" przez wodę, które wejdą z nią w kolizję.

Jeśli teraz to poprawili. Jeśli można to zrobić szybciej i łatwiej to jestem na TAK. Fracture Tool to nie tylko fragmetnacja siatek,ale i symulacje,kolizje z np. HYBRIDO.

Jeśli meshing Ci się nie podoba, zawsze możesz przerzucić PRT do innych softów, które Ci "osiatkują".

Są firmy, które wyłożą kasę na 5 różnych softów, tylko po to aby efekt końcowy był skończony na czas i wyglądał cudnie. (niestety ciągle nie nasze realia)

Nie podoba Ci się RF kup NAIADa.

 

serdeczności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumcie mnie źle - lubię RF za efekty które mi daje i za wsparcie Pythona, którym sobie nadrabiam większość jego braków, ale NA PRAWDĘ czekałem na ten release i mnie zawiódł.

 

tmdag> "distributed calculation of SPH" - tak o to mi chodzi. Reszta masz racje.

 

Adam_Guzowski> "A próbowałeś zrobić "szybko" setup wody rozwalającą budynek? Ile to trzeba było się napocić, że ty elementy były "wypychane" przez wodę, które wejdą z nią w kolizję. " - chyba nie zauważyłeś czegoś. Ten fracturre tylko Ci dzieli obiekt nic więcej. Nie myl z Fracture "on collision" - jakby to zaimplementowali to by było git. Póki co to zwykłe i nieudolne poszatkowanie obiektu na parę części ... jak mówię - może i komuś to potrzebne (najwyraźniej z tego skorzystasz), ale wg. mnie powinni skupić się na rzeczach na które użytkownicy już długo czekają a nie dawać nikomu nie potrzebne wodotryski, które od lat robi się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny, z całym szacunkiem, ale jeśli ten upgrade uważasz za mało istotny to może tylko oznaczać, że powinieneś jeszcze posiedzieć nad poprzednią wersją. Gdybyś wycisnął wszystkie soki z 'piątki', wiedziałbyś, że praktycznie wszystkie wprowadzone nowości będą miały bardzo duży wpływ na poprawę jakości symulacji.

Gęstsze samplowanie partikli w gridzie.

Multiplier interakcji z obiektami.

Dodatkowe emittery do splashy i foama...

Co do fracture, tu się zgodzę. Można to zrobić w każdym sofcie za darmo. Z samą symulacją nie ma to nic wspólnego - po prostu automatycznie tworzy multibody i tyle, bardziej gadget niż narzędzie.

Edytowane przez mokramyszka666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny, z całym szacunkiem, ale jeśli ten upgrade uważasz za mało istotny to może tylko oznaczać, że powinieneś jeszcze posiedzieć nad poprzednią wersją. Gdybyś wycisnął wszystkie soki z 'piątki', wiedziałbyś, że praktycznie wszystkie wprowadzone nowości będą miały bardzo duży wpływ na poprawę jakości symulacji.

 

Nigdy nie powiedziałem że z v5 wycisnąłęm wszystkie soki - na przykład jeszcze nie próbowałem z grida transferować velocity na particle ... i chyba to wszystko - może faktycznie wtedy doznam olśnienia co do tego releasu. Ciszę się, że dodali możliwość zwiększenia sampli grida ... pytanie czy to parametr globalny czy per voxel i czy znajdzie zastosowanie produkcyjne czy trzeba będzie kamuflować splaszami, bo czas obliczeń wzrośnie wykładniczo jak zwiększanie rozdziałki? Nie mówię, że ten release NIC nie wniósł - wniósł sporo rzeczy, ale pokroju dwustrefowej (przód tył) klimatyzacji w Formule 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to dodatkowy parametr grida, więc raczej działa globalnie. Na pewno nie będzie to spowalniać symulacji tak jak zwiększanie resolution. Większość ciężkich obliczeń odbywa się tu na voxelach a nie na partiklach, więc nie spodziewałbym się jakiegoś dramatu. Bez wątpienia zwiększy to dokładność kolizji i ParticleMesha.

Co do kamuflowania splashami... skoro tak to musisz nazywać :)

Dla mnie to nieodłączny, a często kluczowy element symulacji w Hybrido.

Cieszy również przyspieszenie w tej wersji operacji I/O, chiciaż tutaj już Albert misiałby się wypowiedzieć, czy widac poprawę. Przy cięższych symulacjach, gdzie kesze sięgają 2GB na ramkę, dłużej się czeka na ładowanie grida niż samą symulacje splashy... ale dla Ciebie to też pewnie kosmetyka, więc już się niepotrzebnie nie podniecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość parametrów RF jest globalnych, a jednak mają działanie per Particle/voxel, lecz tutaj ciężko sobie wyobrazić aby jedne voxele były dzielone na 4, a inne 16 i więcej subvoxeli stąd moje wątpliwości. Myślę że napalanie się na tę wersję RF jest po prostu bezpodstawne - dodane zbędne wodotryski opatulone marketingowym bełkotem "szybszy" i "lepszy" bez wyraźnego postępu jak to miało miejsce przy RF 4 (ogromny przyrost wydajności), RF 5 i 5.5 (Hybrido). Cały czas to co najbardziej boli w ww. sofcie jest nieruszone i tak już chyba zostanie do przejęcia przez Autodesk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było doskonałe rozwiązanie, gdyby voxele zwiekszały rodzielczość adaptywnie przy niedostatku detalu, kolizjach itp. Podejrzewam, że przeszło im to przez myśl, ale może innym razem...

Czy ty już miałeś okazje testować nowego realflowa? ..bo jak widzę cały wachlarz nowych możliwości przy emisji splashy (po krzywiźnie, vorticity, velocity), przy kontaktach z obiektem, wszystko spod paluszka w emitterze to oczekuję sporego wzrostu komfortu pracy. do tego distance fieldy, poprawione generowanie map... Określenie wodotryski jest bardzo adekwatne, nie rozumiem tylko dlaczego piszesz, że zbędne.

 

ps. o co chodzi z wersją 5.5? Hybrido było i jest w wersji 5.0.1. Swoją drogą to najnowsza wersję oznaczyłbym właśnie jako 5.5....

Edytowane przez mokramyszka666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ponieważ wszystko co opisujesz mam już poskryptowane i mnie to nie uszczęśliwia. Problemem jest wszystko pozostałe i z tego co potrzebuję ten release nie posiada. Przykro mi. Jeżeli Tobie się przyda no to mnie to cieszy, ja upgradować naszej piątki na podstawie opisanych nowych featurów nie planuję, aczkolwiek na pewno do niego zajrzę głębiej w przerwie międzyprojektowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... symulacja tworzenia i rozpuszczania piany też była możliwa w 4.3... Mimo wszystko wolę Filter Daemon. Widzisz chyba różnicę między jednowątkowym kodem w pythonie a normalną implementacją... Odnoszę dziwne wrażenie, że jeszcze zanim odpaliłes nową wersję uznałeś ja za zbędną bo nie zawiera dokładnie tego co byś chciał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, moje zdanie już określiłem. Cieszę się w takim razie, że są jednostki, które są nowym RF 2012 uszczęśliwione. Mam również nadzieję, że wkrótce zmienię zdanie i również mnie ten release uszczęśliwi - nie należę do ludzi pragnących za wszelką cenę być niezadowolonym.

 

ps. Faktycznie Filter Daemon jest szybki - blisko 4x szybszy niż skrypt, również go używam non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności