Jump to content
Sign in to follow this  
Reanimator

[xsi] Niechciane deformacje po wlaczeniu limitow rotacji na kosciach

Recommended Posts

Hej.

 

Przygod z przerzucaniem Maya -> XSI ciag dalszy.

 

Normalnie wszystko smiga, oskinowany model przechodzi, animacje tez. Problem pojawia sie, gdy dla mechanicznej nogi wlacze limit rotacji, zeby najzwyczajniej w swiecie nie obracala sie tak, jak nie powinna po podpieciu IK.

 

Wyglada to tak (po lewej majka, po prawej XSI):

 

attachment.php?attachmentid=80998&stc=1&d=1310922965

 

Po wylaczeniu limitow wszystko wraca do normy, ale nie urzadza mnie to zupelnie.

 

Macie pomysl co sie dzieje? Nie jest to wina skina, wszystko w tym miejscu jest zwagowane na 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może solver kości jest jakiś porąbany ?? Jaki masz tam typ jointa? Nie wiem co sprawdzałeś do tej pory ale wydaje mi się ze nie sprawdzałeś jeszcze typu solvera. Nie mam XSI przed sobą chodzi mi o wybór między XSI\Softimage3D i czymś tam jeszcze. To wszystko znajduje się we właściwościach roota albo 1szej kości. Szanse są nie wielkie ale może to to... .

 

Do sprawdzenia powinieneś mieć jeszcze:

-skalę eksportu całego modelu

-Rotation Order (Euler)

-Brak jakiegoś Mayowego "Constrain'u"\powiązania lub pozycja wynika z jakiegoś nie obsugiwanego przez fbx kanału animacji

-Możliwy jest że upvector tego przegubu się popierd-ł sprawdź go: czy jest, w jakim trybie i czy go exportujesz

 

Tyle z głowy mogę Ci pomóc

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy