Skocz do zawartości

Txturowanie animowanej postaci


mysz94

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw opis: Stworzyłem model człowieka, zrobiłem system kości i rigging.

Chcę zrobić: animację postaci, oteksturować ją i wygładzić (tzn. nałożyć turbo smooth czy cos w tym stylu)

Pytanie: W jakiej kolejności wykonać te czynności? Chciałbym zaznaczyć, że po zmapowaniu (unwarpowaniu, czy jak to sie zwie) modelu zabieg wygładzania psuje cały efekt (przynajmniej ja temu nie potrafie zaradzić).

Proszę o pomoc, jestem początkujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

robiłem z pomocą tego tutoriala: http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/perfect_uvs_by_pelt_mapping_in_3ds_max/pelt_mapping_01.php

Wydaje mi sie ze problem polega na tym, że jak tym sposobem zrobię, to jest 'tylko' mapa, a nie ma hm... czegos co mówi jak ta mapa została stworzona, bo jak np. stworzę obiekt szescienny, to mogę dać unwrap według boxa i niezaleznie od tego jak pozmieniam model tekstura bedzie nakładana tak jak by to był box. Tak mi robiło, gdy uzylem na moim zmapowanym modelu TSmoth: usuwało mapę i nakładało teksturę wg. płaszczyzny (piszę z pamięci, jak nie zrozumiecie to zasięgnę do programu i podam fachowe nazwy)

Czy macie jakieś podpowiedzi (ew. tutoriale) jak dobrze zmapować model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model musi być zmapowany w taki sposób, że jak wrzucisz na niego na mapę szachownicy to widzisz kwadraty, które mają równe boki.

 

Jeżeli Unwrap ci się sypie to w twoim stacku ()oknie z modyfikatorem UVW) kliknij prawym przyciskiem i daj Collapse All, Wtedy twój UV na bank zapisze się do twojego meshu. Jak wybierzesz ponownie UVW to twoja siatka UV będzie zapamiętana. Na samym końcu robisz rigga i animację. Niestety ale z materiałem pomocniczym jak przejść te etapy, które sprawiają ci trudność się nie spotkałem do tej pory. Tu akurat trzeba polegać na metodzie prób i błędów :) Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, w nowej wersji max'a 2012 działa mi już poprawnie. Przepraszam więc za poprzednie pytanie, gdyż okazało się zupełnie niepotrzebne.

Dziękuję Wam bardzo za pomoc, jak skończę pracę to wrzucę efekt na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności