Skocz do zawartości

Txturowanie animowanej postaci


mysz94

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw opis: Stworzyłem model człowieka, zrobiłem system kości i rigging.

Chcę zrobić: animację postaci, oteksturować ją i wygładzić (tzn. nałożyć turbo smooth czy cos w tym stylu)

Pytanie: W jakiej kolejności wykonać te czynności? Chciałbym zaznaczyć, że po zmapowaniu (unwarpowaniu, czy jak to sie zwie) modelu zabieg wygładzania psuje cały efekt (przynajmniej ja temu nie potrafie zaradzić).

Proszę o pomoc, jestem początkujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

robiłem z pomocą tego tutoriala: http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/perfect_uvs_by_pelt_mapping_in_3ds_max/pelt_mapping_01.php

Wydaje mi sie ze problem polega na tym, że jak tym sposobem zrobię, to jest 'tylko' mapa, a nie ma hm... czegos co mówi jak ta mapa została stworzona, bo jak np. stworzę obiekt szescienny, to mogę dać unwrap według boxa i niezaleznie od tego jak pozmieniam model tekstura bedzie nakładana tak jak by to był box. Tak mi robiło, gdy uzylem na moim zmapowanym modelu TSmoth: usuwało mapę i nakładało teksturę wg. płaszczyzny (piszę z pamięci, jak nie zrozumiecie to zasięgnę do programu i podam fachowe nazwy)

Czy macie jakieś podpowiedzi (ew. tutoriale) jak dobrze zmapować model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model musi być zmapowany w taki sposób, że jak wrzucisz na niego na mapę szachownicy to widzisz kwadraty, które mają równe boki.