Jump to content

Unvrap UVW - Flatten mapping/Teksturowanie


Recommended Posts

Siema, chciałbym sie dowiedziec co myslicie o wbudowanej w Unwrapa UVW opcji flatten mapping i czy korzystacie z niej w miare czesto, czy moze raczej wszystko robicie recznie z select face?

 

fainie by bylo gdybyscie opisali w jaki sposob teksturujecie, ostatnio sie za to zabrałem i chciałbym poznac wasze metody zeby wyciagnac wnioski i czegos sie nauczyc:)

 

aha, nie chce zakladac nowego tematu wiec kolejne pytanie zadam tutaj:P

 

Jak tworzycie teksture czlowieka aby potem nalorzyc ja na model?? chodzi mi o twarz, oczy, usta, miesnie. ale glownie głowe i okolice klatki.

 

Czy dla kogos nie posiadajacego talentu plastycznego jest to wogule mozliwe??

 

DZIEKI:D

Link to comment
Share on other sites

flatten mapping nie używam w ogóle. Jeżeli mapuję np twarz, to zaznaczam polygony które są mniej więcej płaskie, potem planar map, i tak dalej aż będę miał wszystkie ścianki obiektu zamapowane na swoich kawałkach, następnie przesuwanie i weldowanie vertexów, nalezy tylko pamiętać żeby nie rozjeżdżały się pixele - w tym pomaga nałozenie na obiekt texturki z kwadracikami. Spójrz tutaj.

 

Dzięki ręcznemu mapowaniu szwy mam:

 

- z tyłu i na górze głowy po bokach

- na spodniej części brody

- po bokach nosa

 

Nawet nie chcę mysleć jak by wyglądało mapowanie automatem.

 

To jest fajny tutorial.

 

Ja to przeważnie robię tak jak jest opisane na stronie 6. Z pominięciem Flatten mapping. Nie lubię go i tyle :)

 

[Wyedytowany dnia 29-6-2004 > eMPeck]

 

[Wyedytowany dnia 29-6-2004 > eMPeck]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy