sirtibio Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 Witam wszystkich, jestem tu nowy, aczkolwiek nie jestem "nowy" w obsłudze 3dmax'a :D Mimo to mam pewien problem, nie wiem jak sformułować pytanie do niego np. w google czy wyszukiwarce na forum, więc postanowiłem przedstawić go tutaj, gdzie jak mam nadzieje znajdę odpowiedz :D Problem polega na tym, że nie wiem jak połączyć te poligony (zaznaczone na czerwono) zakładając ze to jest możliwe :D Próbowalem "bridge" osobno każde dwa, ale to nie dało tego efektu co chciałem. Chodzi mi o to, żeby wypełnienie tego otworu stało się jednolitą całością modelu. Pozdrawiam serdecznie :D
mayamak Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 wywalasz zaznaczone poligony, przechodzisz do trybu Borders >>> http://www.3dmax-tutorials.com/Editable_Poly_Border_.html zaznaczasz krawędź (zaznaczy się cała dziura) i dajesz "Cup". Potem przy pomocy "cut" tniesz i łączysz krawędzie
Chico Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 to samo co wyzej, tyle ze przy zaznaczeniu jednego bordera dajesz collapse, tak samo z drugim. gowniane rozwiazanie, ale jest :)
Dynamico Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 Żeby zadziałało "bridge" to musisz mieć np. tyle samo "polygonów" u góry i na dole. Zawsze muszą być pary. Najprościej jest zrobić tak jak napisła mayamak. Usunąć zaznaczone płaszczyzny. Potem zaznacz np. z pomocą "border" (jeśli sie da) otwory - wtedy możesz skorzystać do zamknięcia otworu z przycisku "cap" (nie "cup"). Jeżeli nie ma takiej możliwości zaznacz krawędzie ("edge") otworu i zastosuj modyfikator "cap holes". Jeżeli nie będziesz później stosował na obiekcie modyfikatorów typu "turbosmooth" to tyle. W inym wypadku na pewno musisz ręcznie poprawić siatkę. Możesz również użyć przycisku "create" i wskazując kolejne punkty "otworu" zamknąć go płaszczyzną.
sirtibio Napisano 3 Sierpień 2011 Autor Napisano 3 Sierpień 2011 No tak! :D że też na to nie wpadlem :D dziekuje bardzo :)
Rekomendowane odpowiedzi