Jump to content

Render - raz jasny raz ciemny. Dlaczego?


KittyG
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Zaczynam się uczyć tworzenia wizualizacji pomieszczeń. Stworzyłam przykładową scenę podążając za tutorialem:

 

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/realistically-light-and-render-interior-scenes-using-3ds-max-and-vray/

 

Wszystkie ustawienia są zapisane dokładnie tak samo jak w przypadku tutka. Problem zaczyna się podczas próby wykonania przykładowego renderu, który ma mi pomóc ustawić oświetlenie. Otóż render jest randomowo albo bardzo jasny, albo idealny, albo kompletnie ciemny itd. Od czego to zależy?

Jeśli pokrywam wszystkie obiekty materiałem innym niż najprostszy materiał v-ray (standardowym max'owym szarym materiałem), problem nie pojawia się.

Z czego może wynikać ten problem? Czy duży wpływ na końcowy efekt będzie miało zastosowanie domyślnego max'owego materiału przy ustawianiu światła, gdy potem zastąpię go materiałami v-ray?

Dodam, że problem pojawia się nie tylko przy próbie renderowania wnętrz.

Moja wersja max'a: 2010, 32 bit

v-ray: 1.50 SP4

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Oto dwa przykładowe rendery:

 

test1ji.png

 

test3y.png

 

Jeżeli chodzi o operacje jakie między nimi wykonałam... no cóż - po raz drugi wcisnęłam guzik "render"... Nie zmieniałam żadnych ustawień.

Po pokryciu materiałami innymi niż szary v-ray obraz jest zawsze tak samo naświetlony. Jest też sporo jaśniejszy.

Nie ma więc konieczności "ratowania" tego renderu (:-)) ), chciałabym raczej wiedzieć skąd się bierze taka rozbieżność, żeby w przyszłości nie spotkać się z jakąś niemiłą niespodzianką :-)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A edukacja ponad zakładany przez uczelnie materiał do którego się zalicza?:-)

Wersje dla studentów (platforma msdn czy jak się to nazywa).

 

 

// edit

 

Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za zainteresowanie, wątek do zamknięcia :-)

Edited by KittyG
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy