Gość Chrupek3D Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 (edytowane) przyznam, ze średnio to rozumiem... Do czego służą smooth grupy i kiedy się je stosuje? Słyszałem, ze do wypalania normal mapy, trzeba ustawić jedną smooth grupę dla wszystkich części. Obecnie, przy modelowaniu włączam 'auto', ale wolałbym wiedzieć z czym mam do czynienia :-) Zawsze myślałem, ze jest to pewien rodzaj sub-diva - im większa smooth grupa tym wyższa tesselacja - ale teraz widzę, ze o co inne biega. Edytowane 11 Sierpień 2011 przez Chrupek3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 smoothGrupami ustalasz sobie, które poligony mają się renderować jako ostre krawędzie a które gładkie przejścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 nie bardzo mi to rozjaśniło ;) Jak zaznaczam to co ma być gładkie, powiedzmy wciskając jedynkę, to po co mi dwójka i reszta tych cyferek. Ma to jakieś znaczenie, ze wciskając 4 mam większy kąt wygladzania, niż pod 1'ką ? Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o renderowanie, to w takim razie przy wypalaniu normal mapy ustalam jedna smooth grupę dla wszystkich obiektów i wsio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 na normal mapach nie pracuje to nie powiem ale to stado cyferek :) jest po te żeby dowolnie wybrane poligony miały różne gładkości ;] Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 możesz też użyć smooth groups przy turbosmooth. zaznaczone smooth grupy będą zagęszczane według numeracji a nie globalnie. poza tym smooth groups przydają się kiedy chcesz aby obiekt w miarę przyzwoicie wyglądał kiedy nie jest blisko kamery a na 3 - 4 planie. zamiast zagęszczać siatkę możesz smoothować poligony i nadać obiektowi w miarę gładki wygląd, bez konieczności używania mesh/turbosmootha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 11 Sierpień 2011 Share Napisano 11 Sierpień 2011 dzięki Panowie, zaczynam łapać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się