Skocz do zawartości

smooth grupy


Gość Chrupek3D

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D

przyznam, ze średnio to rozumiem...

Do czego służą smooth grupy i kiedy się je stosuje?

Słyszałem, ze do wypalania normal mapy, trzeba ustawić jedną smooth grupę dla wszystkich części.

Obecnie, przy modelowaniu włączam 'auto', ale wolałbym wiedzieć z czym mam do czynienia :-)

Zawsze myślałem, ze jest to pewien rodzaj sub-diva - im większa smooth grupa tym wyższa tesselacja - ale teraz widzę, ze o co inne biega.

Edytowane przez Chrupek3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D

nie bardzo mi to rozjaśniło ;)

Jak zaznaczam to co ma być gładkie, powiedzmy wciskając jedynkę, to po co mi dwójka i reszta tych cyferek. Ma to jakieś znaczenie, ze wciskając 4 mam większy kąt wygladzania, niż pod 1'ką ?

 

Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o renderowanie, to w takim razie przy wypalaniu normal mapy ustalam jedna smooth grupę dla wszystkich obiektów i wsio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz też użyć smooth groups przy turbosmooth. zaznaczone smooth grupy będą zagęszczane według numeracji a nie globalnie.

 

poza tym smooth groups przydają się kiedy chcesz aby obiekt w miarę przyzwoicie wyglądał kiedy nie jest blisko kamery a na 3 - 4 planie. zamiast zagęszczać siatkę możesz smoothować poligony i nadać obiektowi w miarę gładki wygląd, bez konieczności używania mesh/turbosmootha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności