Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

przyznam, ze średnio to rozumiem...

Do czego służą smooth grupy i kiedy się je stosuje?

Słyszałem, ze do wypalania normal mapy, trzeba ustawić jedną smooth grupę dla wszystkich części.

Obecnie, przy modelowaniu włączam 'auto', ale wolałbym wiedzieć z czym mam do czynienia :-)

Zawsze myślałem, ze jest to pewien rodzaj sub-diva - im większa smooth grupa tym wyższa tesselacja - ale teraz widzę, ze o co inne biega.

Edytowane przez Chrupek3D

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

smoothGrupami ustalasz sobie, które poligony mają się renderować jako ostre krawędzie a które gładkie przejścia.

Napisano

nie bardzo mi to rozjaśniło ;)

Jak zaznaczam to co ma być gładkie, powiedzmy wciskając jedynkę, to po co mi dwójka i reszta tych cyferek. Ma to jakieś znaczenie, ze wciskając 4 mam większy kąt wygladzania, niż pod 1'ką ?

 

Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o renderowanie, to w takim razie przy wypalaniu normal mapy ustalam jedna smooth grupę dla wszystkich obiektów i wsio?

Napisano

na normal mapach nie pracuje to nie powiem ale to stado cyferek :) jest po te żeby dowolnie wybrane poligony miały różne gładkości ;]

 

20366386.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

możesz też użyć smooth groups przy turbosmooth. zaznaczone smooth grupy będą zagęszczane według numeracji a nie globalnie.

 

poza tym smooth groups przydają się kiedy chcesz aby obiekt w miarę przyzwoicie wyglądał kiedy nie jest blisko kamery a na 3 - 4 planie. zamiast zagęszczać siatkę możesz smoothować poligony i nadać obiektowi w miarę gładki wygląd, bez konieczności używania mesh/turbosmootha.

Napisano

dzięki Panowie, zaczynam łapać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.