Napisano 11 Sierpień 201113 l przyznam, ze średnio to rozumiem... Do czego służą smooth grupy i kiedy się je stosuje? Słyszałem, ze do wypalania normal mapy, trzeba ustawić jedną smooth grupę dla wszystkich części. Obecnie, przy modelowaniu włączam 'auto', ale wolałbym wiedzieć z czym mam do czynienia :-) Zawsze myślałem, ze jest to pewien rodzaj sub-diva - im większa smooth grupa tym wyższa tesselacja - ale teraz widzę, ze o co inne biega. Edytowane 11 Sierpień 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 11 Sierpień 201113 l smoothGrupami ustalasz sobie, które poligony mają się renderować jako ostre krawędzie a które gładkie przejścia.
Napisano 11 Sierpień 201113 l nie bardzo mi to rozjaśniło ;) Jak zaznaczam to co ma być gładkie, powiedzmy wciskając jedynkę, to po co mi dwójka i reszta tych cyferek. Ma to jakieś znaczenie, ze wciskając 4 mam większy kąt wygladzania, niż pod 1'ką ? Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o renderowanie, to w takim razie przy wypalaniu normal mapy ustalam jedna smooth grupę dla wszystkich obiektów i wsio?
Napisano 11 Sierpień 201113 l na normal mapach nie pracuje to nie powiem ale to stado cyferek :) jest po te żeby dowolnie wybrane poligony miały różne gładkości ;] Uploaded with ImageShack.us
Napisano 11 Sierpień 201113 l możesz też użyć smooth groups przy turbosmooth. zaznaczone smooth grupy będą zagęszczane według numeracji a nie globalnie. poza tym smooth groups przydają się kiedy chcesz aby obiekt w miarę przyzwoicie wyglądał kiedy nie jest blisko kamery a na 3 - 4 planie. zamiast zagęszczać siatkę możesz smoothować poligony i nadać obiektowi w miarę gładki wygląd, bez konieczności używania mesh/turbosmootha.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto