Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

przyznam, ze średnio to rozumiem...

Do czego służą smooth grupy i kiedy się je stosuje?

Słyszałem, ze do wypalania normal mapy, trzeba ustawić jedną smooth grupę dla wszystkich części.

Obecnie, przy modelowaniu włączam 'auto', ale wolałbym wiedzieć z czym mam do czynienia :-)

Zawsze myślałem, ze jest to pewien rodzaj sub-diva - im większa smooth grupa tym wyższa tesselacja - ale teraz widzę, ze o co inne biega.

Edytowane przez Chrupek3D

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

smoothGrupami ustalasz sobie, które poligony mają się renderować jako ostre krawędzie a które gładkie przejścia.

Napisano

nie bardzo mi to rozjaśniło ;)

Jak zaznaczam to co ma być gładkie, powiedzmy wciskając jedynkę, to po co mi dwójka i reszta tych cyferek. Ma to jakieś znaczenie, ze wciskając 4 mam większy kąt wygladzania, niż pod 1'ką ?

 

Jeśli chodzi tylko i wyłącznie o renderowanie, to w takim razie przy wypalaniu normal mapy ustalam jedna smooth grupę dla wszystkich obiektów i wsio?

Napisano

na normal mapach nie pracuje to nie powiem ale to stado cyferek :) jest po te żeby dowolnie wybrane poligony miały różne gładkości ;]

 

20366386.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

możesz też użyć smooth groups przy turbosmooth. zaznaczone smooth grupy będą zagęszczane według numeracji a nie globalnie.

 

poza tym smooth groups przydają się kiedy chcesz aby obiekt w miarę przyzwoicie wyglądał kiedy nie jest blisko kamery a na 3 - 4 planie. zamiast zagęszczać siatkę możesz smoothować poligony i nadać obiektowi w miarę gładki wygląd, bez konieczności używania mesh/turbosmootha.

Napisano

dzięki Panowie, zaczynam łapać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności