Napisano 11 Sierpień 201113 l Alembic to open source'owy format w bardzo dużym skrócie stworzony po to, aby umożliwić efektywną wymianę, udostępnianie i przechowywanie scen animacji komputerowej z wielu aplikacji. Projekt jest wspólnym dziełem takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm. Zainteresowanych odsyłam na oficjalną stronę projektu. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1937
Napisano 11 Sierpień 201113 l błąd w newsie: "(...) takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm." Winno być "ILM i Sony Pictures Imageworks" :) Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor A faktycznie błąd dzięki. Ale chyba jednak jak mówi nagłówek: Lucasfilm oraz Sony Pictures Imageworks. A dużo innych firm też w tym maczało palce.
Napisano 11 Sierpień 201113 l Być może najważniejsze wydarzenie od czasów OpenEXRa... koniec męki jest bliski. Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze. SAP wychodzi dopiero pod koniec września. edit: na dobrą sprawę Maya, Houdini, PRMan i Arnold mają porty Alembic od jakiegoś czasu, bo służyły jako wzorcowe implementacje i ich źródła są w repozytoriach. Edytowane 11 Sierpień 201113 l przez SYmek
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem?
Napisano 11 Sierpień 201113 l SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem? Studia* z mieszanym pipelinem, które przenoszą geometrię między programami. Alembic to taki point cache na sterydach, czyli dobrze napisany format geometrii przystosowany do przechowywania animacji upieczonej do klatek. * - tudzież studia, które pracują na jednym sofcie, ale wiedzą, że nie daje się człowiekowi od renderowania sceny prosto od animatora, tylko piecze się wszytko klatka po klatce na dysk i na tym pracuje :)
Napisano 12 Sierpień 201113 l @Adek: spoko :) Chociaz i tak wiadomo, ze Lucasfilm Ltd. jesli chodzi o tego typu rzeczy jest rownoznaczne z tym, ze robil to Industrial Light + Magic ;) Wreszcie jakis sensowny standard pieczonej geometrii z supersamplingiem :)
Napisano 12 Sierpień 201113 l Z zalozenia super sprawa. Jeszcze nie dopracowany build windowsowy wymaga troche gimnastyki. Sam hdf5 sporo oferuje. Ciekaw jestem co sam alembic pozwoli zrobic z plikiem i czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby. Edytowane 12 Sierpień 201113 l przez CgBartosz
Napisano 12 Sierpień 201113 l czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby. Można, to jedno z głównych założeń standardu. Jak inaczej sensownie wczytać animację, która ma np. 12GB? Co więcej, dane są hierarchiczne i można je wczytywać selektywnie.
Napisano 12 Sierpień 201113 l Tego nie wiem napewno, na razie biore sie za kompilacje biblioteki... to o czym mowisz supportuje sam hdf5, alembic opiera sie na tym formacie i nie mam pojecia co panowie w robia zanim dane trafia do pliku, stad watpliwosc a moze raczej ciekawosc. Pozdrawiam.
Napisano 15 Sierpień 201113 l http://www.fxguide.com/fxguidetv/fxguidetv-116-adobe-alembic-and-opencolorio/ tu jest troche wiecej o tym, polecam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto