Skocz do zawartości

Alembic - nowy otwarty format od Lucasfilm oraz Sony Pictures Imageworks

Featured Replies

Napisano

Alembic to open source'owy format w bardzo dużym skrócie stworzony po to, aby umożliwić efektywną wymianę, udostępnianie i przechowywanie scen animacji komputerowej z wielu aplikacji. Projekt jest wspólnym dziełem takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm. Zainteresowanych odsyłam na oficjalną stronę projektu.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1937

 

 

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

błąd w newsie: "(...) takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm."

 

Winno być "ILM i Sony Pictures Imageworks" :)

 

Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.

Napisano

Być może najważniejsze wydarzenie od czasów OpenEXRa... koniec męki jest bliski.

 

Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.

SAP wychodzi dopiero pod koniec września.

 

 

edit: na dobrą sprawę Maya, Houdini, PRMan i Arnold mają porty Alembic od jakiegoś czasu, bo służyły jako wzorcowe implementacje i ich źródła są w repozytoriach.

Edytowane przez SYmek

Napisano
SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem?

 

 

Studia* z mieszanym pipelinem, które przenoszą geometrię między programami.

Alembic to taki point cache na sterydach, czyli dobrze napisany format geometrii przystosowany do przechowywania animacji upieczonej do klatek.

 

 

* - tudzież studia, które pracują na jednym sofcie, ale wiedzą, że nie daje się człowiekowi od renderowania sceny prosto od animatora, tylko piecze się wszytko klatka po klatce na dysk i na tym pracuje :)

Napisano

@Adek: spoko :) Chociaz i tak wiadomo, ze Lucasfilm Ltd. jesli chodzi o tego typu rzeczy jest rownoznaczne z tym, ze robil to Industrial Light + Magic ;)

 

Wreszcie jakis sensowny standard pieczonej geometrii z supersamplingiem :)

Napisano

Z zalozenia super sprawa. Jeszcze nie dopracowany build windowsowy wymaga troche gimnastyki. Sam hdf5 sporo oferuje. Ciekaw jestem co sam alembic pozwoli zrobic z plikiem i czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby.

Edytowane przez CgBartosz

Napisano
czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby.

 

Można, to jedno z głównych założeń standardu. Jak inaczej sensownie wczytać animację, która ma np. 12GB? Co więcej, dane są hierarchiczne i można je wczytywać selektywnie.

Napisano

Tego nie wiem napewno, na razie biore sie za kompilacje biblioteki... to o czym mowisz supportuje sam hdf5, alembic opiera sie na tym formacie i nie mam pojecia co panowie w robia zanim dane trafia do pliku, stad watpliwosc a moze raczej ciekawosc. Pozdrawiam.

Napisano

Jakieś doświadczenia w pipie windowsowo-linuksowym? :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności