Skocz do zawartości

Alembic - nowy otwarty format od Lucasfilm oraz Sony Pictures Imageworks


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Alembic to open source'owy format w bardzo dużym skrócie stworzony po to, aby umożliwić efektywną wymianę, udostępnianie i przechowywanie scen animacji komputerowej z wielu aplikacji. Projekt jest wspólnym dziełem takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm. Zainteresowanych odsyłam na oficjalną stronę projektu.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1937

 

 

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

błąd w newsie: "(...) takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm."

 

Winno być "ILM i Sony Pictures Imageworks" :)

 

Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.

Napisano

A faktycznie błąd dzięki. Ale chyba jednak jak mówi nagłówek: Lucasfilm oraz Sony Pictures Imageworks. A dużo innych firm też w tym maczało palce.

Napisano (edytowane)

Być może najważniejsze wydarzenie od czasów OpenEXRa... koniec męki jest bliski.

 

Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.

SAP wychodzi dopiero pod koniec września.

 

 

edit: na dobrą sprawę Maya, Houdini, PRMan i Arnold mają porty Alembic od jakiegoś czasu, bo służyły jako wzorcowe implementacje i ich źródła są w repozytoriach.

Edytowane przez SYmek
Napisano

SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem?

Napisano
SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem?

 

 

Studia* z mieszanym pipelinem, które przenoszą geometrię między programami.

Alembic to taki point cache na sterydach, czyli dobrze napisany format geometrii przystosowany do przechowywania animacji upieczonej do klatek.

 

 

* - tudzież studia, które pracują na jednym sofcie, ale wiedzą, że nie daje się człowiekowi od renderowania sceny prosto od animatora, tylko piecze się wszytko klatka po klatce na dysk i na tym pracuje :)

Napisano

@Adek: spoko :) Chociaz i tak wiadomo, ze Lucasfilm Ltd. jesli chodzi o tego typu rzeczy jest rownoznaczne z tym, ze robil to Industrial Light + Magic ;)

 

Wreszcie jakis sensowny standard pieczonej geometrii z supersamplingiem :)

Napisano (edytowane)

Z zalozenia super sprawa. Jeszcze nie dopracowany build windowsowy wymaga troche gimnastyki. Sam hdf5 sporo oferuje. Ciekaw jestem co sam alembic pozwoli zrobic z plikiem i czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby.

Edytowane przez CgBartosz
Napisano
czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby.

 

Można, to jedno z głównych założeń standardu. Jak inaczej sensownie wczytać animację, która ma np. 12GB? Co więcej, dane są hierarchiczne i można je wczytywać selektywnie.

Napisano

Tego nie wiem napewno, na razie biore sie za kompilacje biblioteki... to o czym mowisz supportuje sam hdf5, alembic opiera sie na tym formacie i nie mam pojecia co panowie w robia zanim dane trafia do pliku, stad watpliwosc a moze raczej ciekawosc. Pozdrawiam.

Napisano

Jakieś doświadczenia w pipie windowsowo-linuksowym? :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności