adek Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 Alembic to open source'owy format w bardzo dużym skrócie stworzony po to, aby umożliwić efektywną wymianę, udostępnianie i przechowywanie scen animacji komputerowej z wielu aplikacji. Projekt jest wspólnym dziełem takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm. Zainteresowanych odsyłam na oficjalną stronę projektu. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1937
mayamak Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 więc może przeprowadzimy jakieś beta testy na forum
Gith Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 błąd w newsie: "(...) takich gigantów jak ILM oraz Lucasfilm." Winno być "ILM i Sony Pictures Imageworks" :) Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze.
adek Napisano 11 Sierpień 2011 Autor Napisano 11 Sierpień 2011 A faktycznie błąd dzięki. Ale chyba jednak jak mówi nagłówek: Lucasfilm oraz Sony Pictures Imageworks. A dużo innych firm też w tym maczało palce.
SYmek Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 (edytowane) Być może najważniejsze wydarzenie od czasów OpenEXRa... koniec męki jest bliski. Mayka już dostała w SAPie, ciekawym kiedy reszta autodeskowego softu wesprze. SAP wychodzi dopiero pod koniec września. edit: na dobrą sprawę Maya, Houdini, PRMan i Arnold mają porty Alembic od jakiegoś czasu, bo służyły jako wzorcowe implementacje i ich źródła są w repozytoriach. Edytowane 11 Sierpień 2011 przez SYmek
adek Napisano 11 Sierpień 2011 Autor Napisano 11 Sierpień 2011 SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem?
SYmek Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 SYmek: prawdę mówiąc w tym temacie czekałem właśnie, aż coś więcej napiszesz bo na pewno jesteś w temacie. Kto Twoim zdaniem najbardziej powinien zainteresować się tym projektem? Studia* z mieszanym pipelinem, które przenoszą geometrię między programami. Alembic to taki point cache na sterydach, czyli dobrze napisany format geometrii przystosowany do przechowywania animacji upieczonej do klatek. * - tudzież studia, które pracują na jednym sofcie, ale wiedzą, że nie daje się człowiekowi od renderowania sceny prosto od animatora, tylko piecze się wszytko klatka po klatce na dysk i na tym pracuje :)
Gith Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 @Adek: spoko :) Chociaz i tak wiadomo, ze Lucasfilm Ltd. jesli chodzi o tego typu rzeczy jest rownoznaczne z tym, ze robil to Industrial Light + Magic ;) Wreszcie jakis sensowny standard pieczonej geometrii z supersamplingiem :)
CgBartosz Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 (edytowane) Z zalozenia super sprawa. Jeszcze nie dopracowany build windowsowy wymaga troche gimnastyki. Sam hdf5 sporo oferuje. Ciekaw jestem co sam alembic pozwoli zrobic z plikiem i czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby. Edytowane 12 Sierpień 2011 przez CgBartosz
SYmek Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 czy mozna jak w hdf5 czytac rownolegle poszczegolne chunki bez parsowania calosci co zabija fbx'a chociazby. Można, to jedno z głównych założeń standardu. Jak inaczej sensownie wczytać animację, która ma np. 12GB? Co więcej, dane są hierarchiczne i można je wczytywać selektywnie.
CgBartosz Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 Tego nie wiem napewno, na razie biore sie za kompilacje biblioteki... to o czym mowisz supportuje sam hdf5, alembic opiera sie na tym formacie i nie mam pojecia co panowie w robia zanim dane trafia do pliku, stad watpliwosc a moze raczej ciekawosc. Pozdrawiam.
Gość User190 Napisano 13 Sierpień 2011 Napisano 13 Sierpień 2011 Jakieś doświadczenia w pipie windowsowo-linuksowym? :>
Gith Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 http://www.fxguide.com/fxguidetv/fxguidetv-116-adobe-alembic-and-opencolorio/ tu jest troche wiecej o tym, polecam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się