flamaster69 Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 (edytowane) Czołem, nie jestem pewien czy uda mi osiągnąć zamierzony efekt. Muszę jej dać jeszcze rigging (łącznie z twarzą), oraz ruchome kończyny. Ma tańczyć lambadę i wspinać się po szafkach. Siatka jest nierówna bo rzeźbiłem ją w sculptrisie.... Wiem że trochę mało profesjonalnie, ale nie wiem w którą stronę iść żeby nie trafić w ślepą uliczkę. Dzięki serdeczne za wszelaką pomoc. Edytowane 18 Sierpień 2011 przez flamaster69
mirach Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 O cholera, szczeze mowiac to wymodelowal bym to od nowa, naprawde ciezko powiedziec jak ci sie zachowa taka siatka jak bedziesz ją deformował. powodzenia.
flamaster69 Napisano 17 Sierpień 2011 Autor Napisano 17 Sierpień 2011 a teraz? robić kości? czy lepiej bipeda dostosować? najpierw mimika czy ogólna motoryka? czy to się wogóle nadaje do 'riggingu'? jak to zrobić żeby marynarka też pracowała razem z rękami? czy usunąć 'ciało' które jest zakryte marynarką? czy buty też mają się linkować z kościami czy mają być podlinkowane jako 'child' do stopy? jestem w tym całkiem zielony, staram się do czegoś dojść, więc przepraszam za chaotyczne pytanie.
herm Napisano 18 Sierpień 2011 Napisano 18 Sierpień 2011 Na marynare możesz użyć modyfikatora cloth i jako collision object dać mesh ciała. Powinno zadziałać, po zakończeniu animowania, dajesz simulate w opcjach clotha i ubranie dostosuje się do ruchów ciała podczas animacji. Też dużo doświadczenie w tym nie mam, ale powinno zadziałać. Jeśli chodzi o buty, to jeśli je tylko zlinkujesz do stopy to jeśli w stopie masz jakieś palce czy coś, to but nie będzie się wyginał przy chodzeniu. Chyba, że dodasz im tez skin i kazesz kościom stopy deformować buta;P
flamaster69 Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Napisano 18 Sierpień 2011 (edytowane) marynarka na razie będzie na sztywno, tzn niech zgina się z resztą korpusu... No właśnie, tu mam pod górę. kilka godzin walki i dalej nic nie wiem. Edytuję envelopy, robiłem na bones, na bipedzie i cały czas ten sam efekt, powłoka się skręca jak ruszę kością. Ilustrują to załączniki. Byłbym wdzięczny za porady. Co jest grane? Zbyt skąpa siatka? Coś nie tak z ustawieniami? A może trzeba każdy vertex kontrolować osobno? Ma ktoś link do przyzwoitego tutoriala? Bo w gąszczu internetowego badziewia ciężko coś sensownego wydłubać. === EDIT === okej, już na to wpadłem, użyłem modyfikatora SKIN zamiast PHYSIQUE. Edytowane 19 Sierpień 2011 przez flamaster69
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się