Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czołem,

nie jestem pewien czy uda mi osiągnąć zamierzony efekt.

Muszę jej dać jeszcze rigging (łącznie z twarzą), oraz ruchome kończyny. Ma tańczyć lambadę i wspinać się po szafkach.

Siatka jest nierówna bo rzeźbiłem ją w sculptrisie....

Wiem że trochę mało profesjonalnie, ale nie wiem w którą stronę iść żeby nie trafić w ślepą uliczkę.

 

siatka1.jpg

 

Dzięki serdeczne za wszelaką pomoc.

Edytowane przez flamaster69

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O cholera, szczeze mowiac to wymodelowal bym to od nowa, naprawde ciezko powiedziec jak ci sie zachowa taka siatka jak bedziesz ją deformował.

 

powodzenia.

Napisano
  • Autor

siatka2.jpg

 

a teraz? robić kości? czy lepiej bipeda dostosować? najpierw mimika czy ogólna motoryka? czy to się wogóle nadaje do 'riggingu'? jak to zrobić żeby marynarka też pracowała razem z rękami? czy usunąć 'ciało' które jest zakryte marynarką? czy buty też mają się linkować z kościami czy mają być podlinkowane jako 'child' do stopy? jestem w tym całkiem zielony, staram się do czegoś dojść, więc przepraszam za chaotyczne pytanie.

Napisano

Na marynare możesz użyć modyfikatora cloth i jako collision object dać mesh ciała. Powinno zadziałać, po zakończeniu animowania, dajesz simulate w opcjach clotha i ubranie dostosuje się do ruchów ciała podczas animacji.

Też dużo doświadczenie w tym nie mam, ale powinno zadziałać.

 

Jeśli chodzi o buty, to jeśli je tylko zlinkujesz do stopy to jeśli w stopie masz jakieś palce czy coś, to but nie będzie się wyginał przy chodzeniu. Chyba, że dodasz im tez skin i kazesz kościom stopy deformować buta;P

Napisano
  • Autor

marynarka na razie będzie na sztywno, tzn niech zgina się z resztą korpusu...

No właśnie, tu mam pod górę. kilka godzin walki i dalej nic nie wiem. Edytuję envelopy, robiłem na bones, na bipedzie i cały czas ten sam efekt, powłoka się skręca jak ruszę kością. Ilustrują to załączniki. Byłbym wdzięczny za porady.

 

 

01.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

 

Co jest grane? Zbyt skąpa siatka? Coś nie tak z ustawieniami? A może trzeba każdy vertex kontrolować osobno? Ma ktoś link do przyzwoitego tutoriala? Bo w gąszczu internetowego badziewia ciężko coś sensownego wydłubać.

 

=== EDIT ===

 

okej, już na to wpadłem, użyłem modyfikatora SKIN zamiast PHYSIQUE.

Edytowane przez flamaster69

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności