Napisano 17 Sierpień 201113 l Czołem, nie jestem pewien czy uda mi osiągnąć zamierzony efekt. Muszę jej dać jeszcze rigging (łącznie z twarzą), oraz ruchome kończyny. Ma tańczyć lambadę i wspinać się po szafkach. Siatka jest nierówna bo rzeźbiłem ją w sculptrisie.... Wiem że trochę mało profesjonalnie, ale nie wiem w którą stronę iść żeby nie trafić w ślepą uliczkę. Dzięki serdeczne za wszelaką pomoc. Edytowane 18 Sierpień 201113 l przez flamaster69
Napisano 17 Sierpień 201113 l O cholera, szczeze mowiac to wymodelowal bym to od nowa, naprawde ciezko powiedziec jak ci sie zachowa taka siatka jak bedziesz ją deformował. powodzenia.
Napisano 17 Sierpień 201113 l Autor a teraz? robić kości? czy lepiej bipeda dostosować? najpierw mimika czy ogólna motoryka? czy to się wogóle nadaje do 'riggingu'? jak to zrobić żeby marynarka też pracowała razem z rękami? czy usunąć 'ciało' które jest zakryte marynarką? czy buty też mają się linkować z kościami czy mają być podlinkowane jako 'child' do stopy? jestem w tym całkiem zielony, staram się do czegoś dojść, więc przepraszam za chaotyczne pytanie.
Napisano 18 Sierpień 201113 l Na marynare możesz użyć modyfikatora cloth i jako collision object dać mesh ciała. Powinno zadziałać, po zakończeniu animowania, dajesz simulate w opcjach clotha i ubranie dostosuje się do ruchów ciała podczas animacji. Też dużo doświadczenie w tym nie mam, ale powinno zadziałać. Jeśli chodzi o buty, to jeśli je tylko zlinkujesz do stopy to jeśli w stopie masz jakieś palce czy coś, to but nie będzie się wyginał przy chodzeniu. Chyba, że dodasz im tez skin i kazesz kościom stopy deformować buta;P
Napisano 18 Sierpień 201113 l Autor marynarka na razie będzie na sztywno, tzn niech zgina się z resztą korpusu... No właśnie, tu mam pod górę. kilka godzin walki i dalej nic nie wiem. Edytuję envelopy, robiłem na bones, na bipedzie i cały czas ten sam efekt, powłoka się skręca jak ruszę kością. Ilustrują to załączniki. Byłbym wdzięczny za porady. Co jest grane? Zbyt skąpa siatka? Coś nie tak z ustawieniami? A może trzeba każdy vertex kontrolować osobno? Ma ktoś link do przyzwoitego tutoriala? Bo w gąszczu internetowego badziewia ciężko coś sensownego wydłubać. === EDIT === okej, już na to wpadłem, użyłem modyfikatora SKIN zamiast PHYSIQUE. Edytowane 19 Sierpień 201113 l przez flamaster69
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto