mrozik Napisano 20 Luty 2003 Napisano 20 Luty 2003 Takie małe pytanko: Na czym polega efekt GI bo odemnie trochę początkującym zalatuje i nie kumam o co chodzi.
Lucas Napisano 21 Luty 2003 Napisano 21 Luty 2003 GI czyli Global Illumination:) polega na tym, że światło w scenie odbija się od powierzchni obiektów. Pewnie zauważyłeś, że na normalnym scanline rendererze, jak np zrobisz obiekt, wsawisz go do jakiegos pomieszczenia, umieścisz gdzieś światło i widok ustawisz po przeciwnej stronie, tak, że światło będzie zasłoniętetym obiektem, to po wyrenderowaniu mało będzie widać. Z GI światło się odpowiedni odbije i możesz uzyskać nawet efekt zbliżony do rzeczywistości:). GI to po prostu symulacja zwykłego zjawiska odbijania wiązek światła. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem i mnie zrozumiałeś;) Pozdrawiam: Lucas
mrozik Napisano 22 Luty 2003 Autor Napisano 22 Luty 2003 Dziŕki za odpowied╝ ale mam w zwi▒zku z tym jeszcze jedno pytanko Jak tego u┐ywaŠ, czy standartowy render maxa posiada GI czy muszŕ mieŠ FR itd..
Lucas Napisano 22 Luty 2003 Napisano 22 Luty 2003 W 3dsmax 5 standardowo jest możliwość GI ale ja mam 4 i nie wiem jak z tym dokładnie jest:). Do wcześniejszych wersji musisz sobie załatwić dodatkowy silnik renderujący jak np. Brazil, Final Renderer czy V-Ray. Ja używam Brazila - polecam:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się