Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Takie małe pytanko:

Na czym polega efekt GI bo odemnie trochę początkującym zalatuje i nie kumam o co chodzi.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

GI czyli Global Illumination:) polega na tym, że światło w scenie odbija się od powierzchni obiektów. Pewnie zauważyłeś, że na normalnym scanline rendererze, jak np zrobisz obiekt, wsawisz go do jakiegos pomieszczenia, umieścisz gdzieś światło i widok ustawisz po przeciwnej stronie, tak, że światło będzie zasłoniętetym obiektem, to po wyrenderowaniu mało będzie widać. Z GI światło się odpowiedni odbije i możesz uzyskać nawet efekt zbliżony do rzeczywistości:). GI to po prostu symulacja zwykłego zjawiska odbijania wiązek światła.

Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem i mnie zrozumiałeś;)

 

Pozdrawiam: Lucas

Napisano
  • Autor

Dziŕki za odpowied╝ ale mam w zwi▒zku z tym jeszcze jedno pytanko

Jak tego u┐ywaŠ, czy standartowy render maxa posiada GI czy muszŕ mieŠ FR itd..

Napisano

W 3dsmax 5 standardowo jest możliwość GI ale ja mam 4 i nie wiem jak z tym dokładnie jest:). Do wcześniejszych wersji musisz sobie załatwić dodatkowy silnik renderujący jak np. Brazil, Final Renderer czy V-Ray. Ja używam Brazila - polecam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności