_IIID_ Napisano 30 Czerwiec 2004 Napisano 30 Czerwiec 2004 Gdy np mam plane i chce go tak zmodyfikować żeby wyszły drzwi od samochodu /HEH to nie wiem jak vetexy przesuwać idealnie na siebie a tak odręcznie to mooshe bardzo powiększyć obiekt :( WIE KTOŚ?
kozioo Napisano 30 Czerwiec 2004 Napisano 30 Czerwiec 2004 snap 3d? albo 2d? albo 2.5d? wrzuć te hasła w wyszukiwarke pod F1 i wszystko się wyjaśni:)
_IIID_ Napisano 30 Czerwiec 2004 Autor Napisano 30 Czerwiec 2004 Tk tylko ja mam dziwnego maxa jakiegoś nie mam helpa tam :( pliz wyjaśnij mi to tootaj albo przekoopiuj to co jest w helpie :P bo sie załamię :(
kozioo Napisano 30 Czerwiec 2004 Napisano 30 Czerwiec 2004 There are three snap modes: 2D Snap—The cursor snaps only to the active construction grid, including any geometry on the plane of that grid. The Z axis, or vertical dimension, is ignored. 2.5D Snap—The cursor snaps only to the vertices or edges of the projection of an object onto the active grid. Suppose you create a grid object and make it active. You then position the grid object so you can see through the grid to a cube further off in 3D space. Now with 2.5D set, you can snap a line from vertex to vertex on the distant cube, but the line is drawn on the active grid. The effect is like holding up a sheet of glass and drawing the outline of a distant object on it. 3D Snap—This is the default. The cursor snaps directly to any geometry in 3D space. 3D snapping lets you create and move geometry in all dimensions, ignoring the construction plane. Right-click this button to display the Grid and Snap Settings dialog, which lets you change snap categories and set other options. © by discreet ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się