Napisano 23 Sierpień 201113 l Witam Mam pytanie co do pewnego przepływu pracy pomiędzy Maya, a zBrush. Mianowicie tworzę sobie jakiś obiekt nisko polygonowy w maya i potem chcę dodać sporo detalu w ZBrush. Zakupiłem tutoriale z Eat3d i gośc super pokazuje tam jak tworzyć modele z wypaleniem tekstur (normal map). Tylko że te modele są wykorzystywane do silników gier, a ja chcę wykorzystać je do animacji. Problematyczne jest tworzenie retopologii stworzonego modelu już w zbrushu.. robię sobie różne testy i doszedłem do mniej więcej takiej kolejności wykonywanych działań: 1 - Robię model w Maya (siatka w miarę równo ułożona, krawędzie ostrzejsze w miejscach gdzie są jakieś kanty) 2 - eksportuję tą siatkę do ZBrusha (używam GoZ) 3 - rzeźbię sobie detale i zmieniam sobie trochę siatkę 4 - gdy mam już któryś tam subdiv i uważam że jest skończony to schodzę do pierwszego poziomu i eksportuję taką siatkę do maya 5 - w maya układam sobie UV (jakoś wolę w maya niż w zBrushu :)) i potem znowu eksportuję tą siatkę do zBrusha (do eksportu cały czas GoZ używam) 6 - teraz gdy w ZBrushu mam cały model z UV eksportuję sobie potrzebne mi mapy (głownie normal i displace map) używam do tego multimap exportera Taką sobie obrałem kolejność :) natomiast widzę, że wielu, w tym gość z Eat3d po zrobieniu pełnego sculptingu robi z tej high poly siatki nową siatkę low poly przykładowo w meshlab lub w poly cruncher. Potem dopasowywuje ją do siatki hogh poly i wypala mapy.. wcześniej jeszcze ustawia UV. No i tu jest moje pytanie.. czy ta retopologia jest ważna? mapy są lepszej jakości? ostrzejsze? bardziej szczegółowe? nie lepiej właśnie schodzić w ZBrushu na najniższy poziom subdiv (lub przynajmniej z 2-3 poziomu) i bazować na tej siatce? robiłem kilka testów z jedną i drugą metodą ale jakoś tak nie bardzo widzę różnic.. ale nie wiem też czy dobrze wypalam te mapy.
Napisano 25 Sierpień 201113 l Autor ok nevermind :) znalazłem już wszystkie odpowiedzi dotyczące budowy siatek i retopologii w zależności od zastosowania :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto