Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Maya-ZBrush workflow

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam pytanie co do pewnego przepływu pracy pomiędzy Maya, a zBrush. Mianowicie tworzę sobie jakiś obiekt nisko polygonowy w maya i potem chcę dodać sporo detalu w ZBrush. Zakupiłem tutoriale z Eat3d i gośc super pokazuje tam jak tworzyć modele z wypaleniem tekstur (normal map). Tylko że te modele są wykorzystywane do silników gier, a ja chcę wykorzystać je do animacji. Problematyczne jest tworzenie retopologii stworzonego modelu już w zbrushu..

robię sobie różne testy i doszedłem do mniej więcej takiej kolejności wykonywanych działań:

1 - Robię model w Maya (siatka w miarę równo ułożona, krawędzie ostrzejsze w miejscach gdzie są jakieś kanty)

2 - eksportuję tą siatkę do ZBrusha (używam GoZ)

3 - rzeźbię sobie detale i zmieniam sobie trochę siatkę

4 - gdy mam już któryś tam subdiv i uważam że jest skończony to schodzę do pierwszego poziomu i eksportuję taką siatkę do maya

5 - w maya układam sobie UV (jakoś wolę w maya niż w zBrushu :)) i potem znowu eksportuję tą siatkę do zBrusha (do eksportu cały czas GoZ używam)

6 - teraz gdy w ZBrushu mam cały model z UV eksportuję sobie potrzebne mi mapy (głownie normal i displace map) używam do tego multimap exportera

 

Taką sobie obrałem kolejność :) natomiast widzę, że wielu, w tym gość z Eat3d po zrobieniu pełnego sculptingu robi z tej high poly siatki nową siatkę low poly przykładowo w meshlab lub w poly cruncher. Potem dopasowywuje ją do siatki hogh poly i wypala mapy.. wcześniej jeszcze ustawia UV.

 

No i tu jest moje pytanie.. czy ta retopologia jest ważna? mapy są lepszej jakości? ostrzejsze? bardziej szczegółowe? nie lepiej właśnie schodzić w ZBrushu na najniższy poziom subdiv (lub przynajmniej z 2-3 poziomu) i bazować na tej siatce? robiłem kilka testów z jedną i drugą metodą ale jakoś tak nie bardzo widzę różnic.. ale nie wiem też czy dobrze wypalam te mapy.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

ok nevermind :) znalazłem już wszystkie odpowiedzi dotyczące budowy siatek i retopologii w zależności od zastosowania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.