Jump to content

Maya-ZBrush workflow


xrs
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam pytanie co do pewnego przepływu pracy pomiędzy Maya, a zBrush. Mianowicie tworzę sobie jakiś obiekt nisko polygonowy w maya i potem chcę dodać sporo detalu w ZBrush. Zakupiłem tutoriale z Eat3d i gośc super pokazuje tam jak tworzyć modele z wypaleniem tekstur (normal map). Tylko że te modele są wykorzystywane do silników gier, a ja chcę wykorzystać je do animacji. Problematyczne jest tworzenie retopologii stworzonego modelu już w zbrushu..

robię sobie różne testy i doszedłem do mniej więcej takiej kolejności wykonywanych działań:

1 - Robię model w Maya (siatka w miarę równo ułożona, krawędzie ostrzejsze w miejscach gdzie są jakieś kanty)

2 - eksportuję tą siatkę do ZBrusha (używam GoZ)

3 - rzeźbię sobie detale i zmieniam sobie trochę siatkę

4 - gdy mam już któryś tam subdiv i uważam że jest skończony to schodzę do pierwszego poziomu i eksportuję taką siatkę do maya

5 - w maya układam sobie UV (jakoś wolę w maya niż w zBrushu :)) i potem znowu eksportuję tą siatkę do zBrusha (do eksportu cały czas GoZ używam)

6 - teraz gdy w ZBrushu mam cały model z UV eksportuję sobie potrzebne mi mapy (głownie normal i displace map) używam do tego multimap exportera

 

Taką sobie obrałem kolejność :) natomiast widzę, że wielu, w tym gość z Eat3d po zrobieniu pełnego sculptingu robi z tej high poly siatki nową siatkę low poly przykładowo w meshlab lub w poly cruncher. Potem dopasowywuje ją do siatki hogh poly i wypala mapy.. wcześniej jeszcze ustawia UV.

 

No i tu jest moje pytanie.. czy ta retopologia jest ważna? mapy są lepszej jakości? ostrzejsze? bardziej szczegółowe? nie lepiej właśnie schodzić w ZBrushu na najniższy poziom subdiv (lub przynajmniej z 2-3 poziomu) i bazować na tej siatce? robiłem kilka testów z jedną i drugą metodą ale jakoś tak nie bardzo widzę różnic.. ale nie wiem też czy dobrze wypalam te mapy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy