Skocz do zawartości

Modyfikator Sweep PROBLEM


Gość zapora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam problem z modyfikatorem Sweep, chce stworzyć progi podłogowe napisze w punktach czynności, które wykonuje:

1. Tworze z wewnętrznych splinow ściany ścieżkę

2. Dalej detach + copy

3. Zaznaczam ścieżkę ściany dodaje modyfikator Sweep

4. W opcji Use Built-in selection wybieram Angle i wychodzą mi takie jaja (rys.1)

5. Chciałem użyć tego kształtu (rys.2) ale też się tak dzieje

6. (rys.3) na rzucie z góry zaznaczyłem na czerwono miejsca gdzie się uwaliło

Dlaczego się tak dzieje?? Proszę o pomoc.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Zapora

 

20657988.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

46182330.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

70760019.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nic to nie dało zanim napisałem sprawdziłem wszystkie opcje jakie się znajdują w ów modyfikatorze. Zachowują się tak jakby nie miały punktu zbiegu do środka, po wciśnięciu opcji mirror dalej biegną w jednym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Też borykam się z użyciem sweep i dlatego zapytam w tym samym temacie..

 

Problem dotyczy konkretnie sytuacji z gięciem figury w kilku płaszczyznach - o ile przy obwiedni budynku (na jednej wysokości) sprawuje się znakomicie, to dodatkowy "łuczek" nie chce już się tak fajnie "wygiąc"..

Mam nadzieję że rysunki wszystko objaśnią.

 

Tak wygląda bezpośrednie użycie modyfikatora sweep:

[ATTACH=CONFIG]89445[/ATTACH]

 

A tak po oddzielnym wytłoczeniu łuku i wspólnym przecięciu poligonów przy użyciu SlicePlane (figury razem zattachowane w EditablePoly), ale nie schodzą się tak jak powinny:

[ATTACH=CONFIG]89444[/ATTACH]

 

A tu najlepszy mój efekt uzyskany przy użyciu Loft:

[ATTACH=CONFIG]89446[/ATTACH]

 

Czy jest w ogóle szansa na jako takie automatyczne pogodzenie tych figur?

Ja już nie mam pomysłów.. :(

 

-Edit----------------

Problem rozwiązałem. Gdyby ktoś potrzebował - zastosowałem w sweep'owanej figurze przecięcie dwóch zamkniętych spline'ów i wykorzystałem funkcję Union Intersections w Sweep Parameters. Później tylko kwestia usunięcia "nadmiaru" poligonów ;)

 

[ATTACH=CONFIG]89640[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89642[/ATTACH]

Edytowane przez thimo
problem rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności