Gość zapora Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Witam wszystkich! Mam problem z modyfikatorem Sweep, chce stworzyć progi podłogowe napisze w punktach czynności, które wykonuje: 1. Tworze z wewnętrznych splinow ściany ścieżkę 2. Dalej detach + copy 3. Zaznaczam ścieżkę ściany dodaje modyfikator Sweep 4. W opcji Use Built-in selection wybieram Angle i wychodzą mi takie jaja (rys.1) 5. Chciałem użyć tego kształtu (rys.2) ale też się tak dzieje 6. (rys.3) na rzucie z góry zaznaczyłem na czerwono miejsca gdzie się uwaliło Dlaczego się tak dzieje?? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. Zapora Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
stormwind Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 w opcjach modyfikatora masz takie parametry jak offset, mirror i rotate, sprawdzenie za co odpowiadają pozostawiam w Twoich rękach.
Gość zapora Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 nic to nie dało zanim napisałem sprawdziłem wszystkie opcje jakie się znajdują w ów modyfikatorze. Zachowują się tak jakby nie miały punktu zbiegu do środka, po wciśnięciu opcji mirror dalej biegną w jednym kierunku.
stormwind Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 kształt, który jes rozciągany po lini ustawia sie swoją osią z do kierunku splina, zaznacz te spline z którymi jest problem i z editable spline wybierz reverse
Gość zapora Napisano 1 Wrzesień 2011 Napisano 1 Wrzesień 2011 Dziękuje ci bardzo dobry człowieku. Działa wszystko. Pozdrawiam serdecznie.
thimo Napisano 18 Luty 2013 Napisano 18 Luty 2013 (edytowane) Cześć. Też borykam się z użyciem sweep i dlatego zapytam w tym samym temacie.. Problem dotyczy konkretnie sytuacji z gięciem figury w kilku płaszczyznach - o ile przy obwiedni budynku (na jednej wysokości) sprawuje się znakomicie, to dodatkowy "łuczek" nie chce już się tak fajnie "wygiąc".. Mam nadzieję że rysunki wszystko objaśnią. Tak wygląda bezpośrednie użycie modyfikatora sweep: [ATTACH=CONFIG]89445[/ATTACH] A tak po oddzielnym wytłoczeniu łuku i wspólnym przecięciu poligonów przy użyciu SlicePlane (figury razem zattachowane w EditablePoly), ale nie schodzą się tak jak powinny: [ATTACH=CONFIG]89444[/ATTACH] A tu najlepszy mój efekt uzyskany przy użyciu Loft: [ATTACH=CONFIG]89446[/ATTACH] Czy jest w ogóle szansa na jako takie automatyczne pogodzenie tych figur? Ja już nie mam pomysłów.. :( -Edit---------------- Problem rozwiązałem. Gdyby ktoś potrzebował - zastosowałem w sweep'owanej figurze przecięcie dwóch zamkniętych spline'ów i wykorzystałem funkcję Union Intersections w Sweep Parameters. Później tylko kwestia usunięcia "nadmiaru" poligonów ;) [ATTACH=CONFIG]89640[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]89642[/ATTACH] Edytowane 2 Marzec 2013 przez thimo problem rozwiązany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się